وزیر بهداشت: 90 درصد مردم حداقل یک نوبت واکسن کراون دریافت کرده اند/ با همت مردم و عنایت الهی چتر واکسیناسیون گسترده شد.

وزیر بهداشت: 90 درصد مردم حداقل یک نوبت واکسن کراون دریافت کرده اند/ با همت مردم و عنایت الهی چتر واکسیناسیون گسترده شد.

روز جدید عین اللهی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مردم علیه تاج و تخت در جمهوری اسلامی ایران حرکتی کاملاً بی نظیر در دنیا بود و همه مردم در این امر مشارکت و حمایت کردند. امروزه حدود 90 درصد از جمعیت هدف یک دوز و حدود 79 درصد دو دوز واکسن دریافت کرده اند. وی گفت: امروز برخی کشورها در تاج و تخت آتش گرفته اند، اما در ایران با همت مردم، امداد الهی و کمک همکاران ما از وزارت بهداشت، چتر واکسیناسیون پراکنده شد.

وزیر بهداشت گفت: حدود 90 درصد از جمعیت هدف یک نوبت و حدود 79 درصد دو دوز واکسن کراون دریافت کرده اند.

بهرام عین اللهی در همایش قدردانی از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ولیعهد که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار حکومت های اسلامی برگزار شد، گفت: : این یک بحران است. تاریخ دارای جنبه های خوب و بد، تلخ و شیرین است، مانند جنگ های جهانی، طاعون، آبله، پس تاریخ برای همه عبرت است و باید آموخت. تاریخ نشان می‌دهد که کشورها چگونه با بحران‌ها برخورد می‌کنند و صحنه‌های متفاوتی خلق می‌کنند و اقتدار هر کشور در بحران‌های تاریخ منعکس می‌شود.

وی افزود: فراموش نمی کنیم که مردم ما در دوران دفاع مقدس تاریخ پرافتخاری را رقم زدند و با افتخار از صحنه های دفاع مقدس یاد می کنیم و این نشان می دهد که مردم کشورمان توانسته اند افتخارآفرینی کنند. مهمترین عنصر در تاریخ هر کشور، ملت آن کشور است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز قدرت شامل پول، امکانات و تجهیزات نمی شود، بلکه مهم ترین رکن قدرت در هر کشوری مردم هستند. ما باید یک کشور را با مردمش بسنجیم، نه فقط امکانات و منابعش را. در این برهه از تاریخ، ما با تاج روبرو هستیم که یک رویداد جهانی بود و هیچ کشوری نتوانست زنده بماند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تاکنون حدود 308 میلیون نفر در جهان به بیماری عروق کرونر مبتلا شده اند که در طول تاریخ بی نظیر است و 5.5 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند در شرایطی که مردم ادعای افتخار دارند. و پیشرفت و تکنولوژی. در این شرایط کشورهای مختلف، چه پیشرفته و چه غیر پیشرفته، مبتلا به بیماری عروق کرونر هستند که شایع ترین مشکل در آمریکاست، در حالی که آمریکا یک ابرقدرت محسوب می شود، اما بیشترین موارد در آمریکا گزارش می شود. در این صحنه تاریخ، خاک از گنج ها برداشته می شود و گنج ها آشکار می شود و قدرت واقعی مردم آشکار می شود.

وی گفت: پس از ورود ویروس تاج به کشور، بسیج، سازمان های نظامی و مردم نهاد، خیریه ها، اصناف، نهادهای انقلابی و همه به کمک آمدند. نمونه بارز و موفق حرکت مردمی در حمایت از کادر بهداشتی و درمانی، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مردم روی صحنه رفتند. در این میان گروه های بسیج صحنه های زیبایی خلق می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تدبیر شهید حاج قاسم سلیمانی نگینی درخشان در کشور بود. دانشمندان ما در چنین شرایط تاریخی با وجود همه مشکلات و تحریم ها حماسه آفریدند و در تامین و تولید لوازم تاج، دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن به موفقیت های ارزنده ای در خودکفایی دست یافتند.

عین‌الهی گفت: تاکنون 5 مجموعه واکسن با استفاده از واکسن‌های کراون با کمک دانشمندان ایرانی در بسترهای مختلف تولید شده است. ساخت واکسن علیه ویروس جدید، ناشناخته و خطرناک کار ساده ای نیست، اما بسیار پیچیده، فنی و علمی است و کشور ما این حرکت علمی را به ثبت رسانده است و این موفقیت به ما اطمینان صمیمانه می دهد که در برابر انواع تهاجمات میکروبی مقاومت خواهد کرد. ما با این امر روبرو هستیم زیرا علم و دانش در کشور داریم.

وی افزود: بازی از انقلاب در همه عرصه ها به ویژه در دفاع مقدس، خدمت به مردم در بحران ها، اردوها و طرح های جهادی و ولیعهدی دستاوردهای بسیار درخشانی داشته و موفقیت های بیشماری را کسب کرده است. بسیج در اداره تاج در عرصه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی خانه به خانه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، بیماری‌یابی و کمک‌های مومنانه کمک‌های قابل توجهی داشته است که در تاریخ ثبت شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون مردم علیه کرونا در جمهوری اسلامی ایران حرکتی کاملاً بی نظیر در دنیا بود و همه مردم در این امر مشارکت و حمایت کردند. امروزه حدود 90 درصد از جمعیت هدف یک دوز و حدود 79 درصد دو دوز واکسن دریافت کرده اند. دوز روزانه واکسن به رکورد 1.6 میلیون و روزانه – 8.5 میلیون به عنوان جمعیت برخی از کشورهای همسایه رسید و این تنها با کمک نیروهای مردمی امکان پذیر شد.

عین اللهی گفت: امروز برخی کشورها در آتش تاج می سوزند اما در ایران چتر واکسیناسیون با همت مردم، امداد الهی و کمک همکاران ما در وزارت بهداشت گسترده شده و صحنه های تاریخی به نمایش گذاشته شده است. در حالی که دشمنان هنوز هستند . تحریم های ظالمانه خود را برنداشته اند اما دشمنان می دانند که شکست قاطع آنها در تحریم ها کاملا مشهود است و تحریم ها هیچ تاثیری بر مردم نداشته است و مردم در مقابل آنها ایستاده اند.

عین اللهی گفت: در این شرایط شاهد فداکاری ها و جانفشانی های مدافعان سلامت هستیم و مردان و زنان شجاع و غیور جان خود را برای حفظ سلامت انسان ها فدا کرده و تاریخ ما و اقتدار واقعی مردم را در آن می درخشند. صحنه از تاریخ، زیرا با اعمال تحریم ها مردم با مشکلات اقتصادی مواجه شدند، در حالی که بسیاری از کشورها با این مشکلات مواجه نشدند، اما مردم ما مانند دوران دفاع مقدس با آن مواجه شدند.

وی گفت: قبل از طغیان تاج در کشور جامعه پزشکی مورد هجوم ناجوانمردانه افراد زیادی قرار گرفت که سعی در پاکسازی چهره این گروه داشتند و معتقدیم تخریب عمدی برای جدایی گروه پزشکی از مردم بوده است. در دوران دفاع مقدس همه جانباختگان جامعه پزشکی را در بیمارستان های صحرایی و خط مقدم دیدند. گاهی پزشکان خط مقدم چند شب نخوابیدند و مردانه کار کردند، اما دستان ترسو می خواستند جامعه پزشکی را از مردم جدا کنند.

وزیر بهداشت گفت: تاج نشان داد که جامعه پزشکی تنها در کنار مردم نیست بلکه با قشر ایثارگر نیز همراه است. در حالی که بسیاری در خانه ماندند و از ولیعهد گریختند، جامعه پزشکی شبانه روز با ولیعهد مواجه شد و تا امروز بیش از 200 شهید سلامت تقدیم انقلاب شده و تعدادی از کادر پزشکی نیز در اثر تسلیم شدن جان باخته اند. ویروس عزیزانشان

عین اللهی ادامه داد: حدود سه هفته پیش که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند صحنه های رشادت و از خودگذشتگی جامعه پزشکی به خوبی ثبت نشده است و تاکید کردند که هنرمندان و رسانه ها باید این تلاش ها و مجاهدت ها را ارائه دهند. که در دوران دفاع مقدس به خوبی بازنمایی نشدند و باید بازتاب بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید