وزیر خارجه طالبان وارد تهران شد

ساعت: 18:09
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798939

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان به منظور گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوعات مختلف وارد تهران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متکی وزیر خارجه این گروه دقایقی پیش وارد تهران شد.

انتظار می رود این هیئت در مورد همکاری های دو کشور و مسائل اقتصادی با مقامات ایرانی گفتگو کند.

عبدالکهار بلحی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان امروز در توییتی نوشت که امیرخان متکی با مقامات ایرانی درباره پناهندگان سیاسی، اقتصادی، ترانزیت و افغان در جمهوری اسلامی ایران گفتگو خواهد کرد.

پیش از این امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه موقت طالبان در حاشیه سفر به اسلام آباد با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزرای سازمان همکاری اسلامی در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی دولت موقت طالبان گفت که دو طرف در مورد وضعیت کنونی سیاست امنیتی و بشردوستانه در افغانستان و همچنین روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور گفتگو کردند.

در ادامه این نشست، حاطب زاده در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص عکس منتشر شده از نشست امیرخان متکی وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه سازمان اسلامی. تعاون در اسلام آباد گفت: به طور معمول در محل ملاقات. جلسه توجیهی وزیر امور خارجه با امیر عبداللهیان از سوی وزیر امور خارجه اعلام شد و همه عکس آن را دیدند.

وی جزئیات بیشتری در مورد موضوعات مورد بحث ارائه نکرد.

مقامات طالبان همواره از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از تاثیرگذارترین همسایگان افغانستان یاد کرده و از آن برای حل مشکلات این کشور کمک گرفته اند.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید