وزیر نیرو: 25 درصد آب شرب کشور از بین می رود

وزیر نیرو: 25 درصد آب شرب کشور از بین می رود

روز جدید علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: در حال حاضر میزان هدررفت آب شرب در کشور حدود 25 درصد است و روش های کاهش آن در دستور کار ما قرار دارد.

علی اکبر محرابیان افزود: 25 درصد از کل تلفات آب ناشی از توری های فرسوده و برداشت غیرمجاز است که مجموع هدررفت آب است.

وی گفت: تلفات در شبکه ها و شبکه های آب شهری جدید شهری و روستایی که در چند سال اخیر ساخته شده بسیار کم است اما در شبکه های قدیمی به دلیل فرسودگی زیاد و رعایت نکردن برخی استانداردهای لازم و مهندسی در ساخت آنها. . ، بسیار بالا است.”

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر میزان هدررفت آب در برخی شهرها مانند یزد بسیار کم و حتی کمتر از استانداردهای جهانی است، اما در برخی شهرها مانند یاسوج به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی منطقه و فرسودگی زیاد و … پارگی از شبکه های آب و برق آن، حدود 60 درصد E.

مهرابیان به کمبود اعتبارات برای جلوگیری از هدررفت آب اشاره کرد، اما طرح کاهش هدررفت آب در شهرهایی مانند یاسوج همچنان در دستور کار است.

وی در خصوص تصمیم برای کاهش تلفات آب در کشور افزود: سرمایه گذاری در بخش خصوصی باعث ترمیم شبکه های فرسوده آبرسانی می شود و بخشی از آب توسط سرمایه گذار به سایر بخش ها فروخته می شود تا از هدررفت آب جلوگیری شود. هم از دست دادن کنترل و هم سرمایه بخش خصوصی بازمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید