وزیر کار: برخی به دلیل عدم اطلاع کافی از ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری انتقاد کرده اند/ آمار اشتغالی که تولید کرده ایم از سه طریق قابل بررسی است؛ اول بررسی تصادفی تلفنی، پیامکی یا میدانی، دوم استعلام از مرکز آمار و سوم آمار بیمه شدگان.

وزیر کار: برخی به دلیل عدم اطلاع کافی از ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری انتقاد کرده اند/ آمار اشتغالی که تولید کرده ایم از سه طریق قابل بررسی است؛  اول بررسی تصادفی تلفنی، پیامکی یا میدانی، دوم استعلام از مرکز آمار و سوم آمار بیمه شدگان.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات خود مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری و انتقادات وارده به آن گفت: برخی از افراد در برخی رسانه ها به دلیل عدم اطلاع کافی در این زمینه انتقاد کرده اند در حالی که این موضوع دستاورد بزرگ به روش های مختلف به دست می آید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور خبر داد و افزود: به یاری خداوند این وعده در اولین سال فعالیت دولت محقق شده است. “

سید سلطان مرتضوی امروز (23 بهمن) در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشت و درمان استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین اولویت ها و دغدغه های دولت سیزدهم است، گفت: : اشتغال به عنوان یکی از اولویت ها و برنامه های مهم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی به وعده دولت سیزدهم برای ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور اشاره کرد و افزود: به یاری خداوند این وعده در سال اول دولت محقق شده و بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است. در کشور ایجاد شده است».

مرتضوی با اشاره به انتقاد برخی از افراد در این حوزه گفت: برخی به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی در این زمینه در برخی رسانه ها انتقاد کرده اند در حالی که این دستاورد بزرگ را می توان از جهات مختلف تایید کرد.

وزیر کار گفت: ابتدا در ستاد وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین در ادارات کل این وزارتخانه در سطح استان، سامانه «نظارت» فعال است که نشان می دهد چگونه مشاغل زیادی در هر منطقه، بخش، واحد و غیره ایجاد می شود

مرتضوی گفت: آمادگی داریم از طریق این سامانه تعداد مشاغل ایجاد شده در هر اداره، هر شهرستان، هر واحد و … را نشان دهیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جدای از این، آمار اشتغال به سه صورت قابل بررسی است.

مرتضوی گفت: در روش اول از طریق تلفن، پیامک و نظارت در محل می توان صحت یا عدم صحت اشتغال ایجاد شده را بررسی کرد.

وی افزود: روش دوم آخرین گزارش های مرکز آمار ایران است که با احتساب میزان بازنشستگی و از دست دادن نیروی کار، ایجاد یک میلیون شغل در کشور را تایید می کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: روش سوم آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی است و مسئولان و اصحاب رسانه در هر استان می توانند به تامین اجتماعی استان خود مراجعه و آمار بیمه شدگان جدید و میانگین ارزش این بیمه شدگان را بررسی کنند. افراد نشان می دهد که ما ایجاد کرده ایم سالانه از یک میلیون فرصت شغلی عبور کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی گفت: با طرح ها و اقدامات تحولی در دستور کار سال آینده، هدف ایجاد بیش از یک میلیون شغل است و امیدواریم این امر نیز محقق شود.

مرتضوی در ادامه از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اساسی استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: در این راستا برنامه هایی با استاندار کرمانشاه در دستور کار داریم تا بتوانیم سطح بیکاری را در استان کاهش دهیم.

وی افزود: هدفی که در این زمینه برای خود در نظر گرفتیم این است که نرخ بیکاری در منطقه به میانگین کشوری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید