وزیر کشور از نگاه گمراه کننده غرب به حقوق کودکان انتقاد کرده است


ساعت: 19:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855754

وزیر کشور گفت: باید مواظب باشیم که جریان ضد کودک و جوانی در غرب را حق کودک نخوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور روز دوشنبه (23 خرداد) اولین همایش ملی حمایت از کودکان و نوجوانان معلول و آسیب پذیر اجتماعی در وزارت کشور با حضور فعالان این حوزه برگزار شد. او گفت: «کودکان در کشورهای غربی مورد حمله و ظلم قرار گرفته اند، اما صدای رهبران آنها برای حمایت از حقوق کودکان شنیده و شنیده نشده است.

وزیر کشور ادامه داد: اقدام جنایتکارانه آمریکا در افغانستان باعث افزایش بی پناهی، بی خانمانی و آواره شدن کودکان در این کشور شده است.

واحدی موضوع کودک و نوجوان در فضای علمی و اجتماعی را یک ضرورت جدی می داند و می افزاید: مبانی فکری کشورهای غربی در حوزه کودک در قالب کنوانسیون بین المللی حقوق کودک متجلی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد انسان دوستانه به مشکلات، در صدد تربیت کودکان مهاجر است.

وزیر کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحصیل رایگان کودکان افغانستانی در ایران اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم جریان ضد کودک و جوان در غرب به عنوان حق کودک خورده نشود. “

واحدی رسیدگی به مبانی فکری و عملی کودکان و نوجوانان را مهم دانست و گفت: سندی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کودک تهیه و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد سند ارزشمندی است که باید مبنای نظری و عملی قرار گیرد. در این منطقه

وی با یادآوری کودکانی همچون حضرت علی عسگر، قاسم بن الحسن، رکیه و سکینه خاتون سلام الله علیها که در جهان اسلام الگوی بزرگسالان شدند، گفت: این نشان می دهد که جایگاه کودک چقدر عالی و ارزشمند است. است. پیوند دادن کودک با اندیشه های ناب دینی می تواند دنیا را تغییر دهد.

وزیر کشور در سخنانی به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در گرامیداشت شهید فهمیده اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند رهبر ما یک کودک 12 ساله است و این حکمت و حکمت است. بیان حکیمانه عظمت جایگاه کودک و نوجوان در مکتب اسلام.

واحدی افزود: باید در نظر داشته باشیم که ساختن آینده ای بهتر و متعالی در گرو توجه بیشتر به کودکان و کمک به رشد و برجسته شدن آنهاست.

وی با تاکید بر حمایت از کودکان و نوجوانان بدون سرپناه و حمایت اجتماعی گفت: یکی از بزرگترین عبادات و کارهای اجتماعی مبتنی بر آموزه های دینی توجه به این کودکان است.

وزیر کشور گفت: فوری ترین کار این است که فرزندان را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم. وی گفت: تقویت نظام خانواده و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می تواند راه حلی در این زمینه باشد.

واحدی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت مردم در این حوزه شد و افزود: مردم عزیز ایران اسلامی بر اساس ارزش های دینی و اسلامی به مسائل اجتماعی و کودکان توجه ویژه داشته باشند و باید از این فرصت استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید