وضعیت آب و هوای کشور در پنج روز آینده / آسمان تهران فردا نیمه ابری است


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816733

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: شدت بارش ها در سه استان اردبیل، گیلان غربی و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور در روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا چهارشنبه (30 اسفند لغایت 3 فروردین) در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و جنوب. دامنه های البرز غربی و مرکزی بارندگی باران، نقاطی همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در مناطق سردسیر و ارتفاعات از بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (اول سال 1401) در بخش هایی از غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش متناوب و روز سه شنبه در بخش هایی از غرب، شمال شرق و ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی پیش بینی می شود. روز پنجشنبه 4 فروردین در رشته کوه های البرز شمال غرب و مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید موقتی در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور و همچنین در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط روز پنجشنبه در غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های شرقی و جنوبی البرز حاکم خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه در مناطق غربی کشور افت نسبی دما بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دمای هوا ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و دمای محسوس ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز (۳۰ اسفند) در نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز و دریای خزر طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (اول فروردین) نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در برخی ساعات ابری با حداکثر و حداقل دما پیش بینی می شود. 21 و 10 درجه سانتیگراد. آسمان پایتخت در روز سه شنبه (11 فروردین) متغیر و بعد از ظهر ابری، در نقاطی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و بیشینه و کمینه دما به ترتیب 20 و 9 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (30 اسفند و یکم فروردین) بندرعباس با دمای 30 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 4- درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید