وضعیت بازگرداندن توافق هسته ای با ایران در بن بست است


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916156

معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص توافق هسته ای و مذاکرات هسته ای ایران گفت: وضعیت احیای توافق هسته ای ایران در بن بست است اما هیچ قهقرایی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا و غرب با اعمال سقف بر قیمت نفت روسیه، شاخه ای را که در آن نشسته اند، قطع می کنند.

به گزارش RT، ریابکوف امروز در گفتگو با خبرنگاران در دومای دولتی روسیه افزود: آمریکا با تکیه بر چنین روش هایی و تحت فشار قرار دادن متحدان خود در اروپا برای پیوستن به این تصمیمات، شاخه ای را که بر آن نشسته است قطع می کند. گستره ی وسیع.

وی تاکید کرد: تعیین سقف قیمت نفت ناقض اصول اقتصاد جهانی است، اما منافع روسیه در حوزه تجارت انرژی تضمین شده است و خریداران نفت روسیه به ناچار پیدا خواهند شد.

وی بر لزوم پایان دادن به فعالیت‌های غیرقانونی آمریکا در زمینه سلاح‌های بیولوژیکی تاکید کرد، زیرا این سلاح‌ها تهدیدی برای روسیه و سایر کشورهای منطقه است.

ریابکوف به وضعیت پیرامون نیروگاه زاپوریژژیا اشاره کرد و به وجود پویایی مثبت در بحث تامین امنیت آن اشاره کرد و بر لزوم توافقات در این زمینه از جمله امکان نظارت بر اجرای آن از اوکراین تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات هسته‌ای گفت: شرایط برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران در بن بست است، اما پسرفتی وجود ندارد.

معاون وزیر از تلاش ها برای ایجاد “دادگاهی برای اقدامات روسیه در اوکراین” انتقاد کرد و آن را غیرقانونی خواند و هیچ تاثیری بر روسیه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید