وضعیت جوی امروز 13 بهمن 1401 / تداوم بارندگی / وزش باد شدید و کاهش دما در برخی مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارندگی ها در مناطق مختلف کشور از وزش باد شدید تا شدید در برخی مناطق شمال غرب کشور، خراسان رضوی، برخی نقاط کشور خبر داد. تهران و سمنان روز جمعه گفت: جمعه و شنبه دمای هوا در شمال غرب کشور بین 5 تا 7 درجه کاهش می یابد.

صادق ضیائیان در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: امروز بارندگی در فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی رضوی، آذربایجان غربی و برخی مناطق واقع در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان ادامه دارد. ، قزوین، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری با بارش باران و برف همراه با وزش باد همراه است.

به گفته وی، روز جمعه در برخی مناطق شمال شرق، شمال غرب، شرق دریای خزر و ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز بارش باران پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت خطرات جوی کشور ادامه داد: از اواخر وقت شنبه و یکشنبه با شروع سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور به ویژه در محدوده مرزی بارش باران و برف خواهد بود. از مناطق مذکور

ضیائیان افزود: روز دوشنبه در شمال غرب، برخی مناطق واقع در غرب، دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی بارش باران پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت جوی کشور در روز جمعه افزود: روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، خراسان رضوی، جنوب تهران و جنوب سمنان وزش باد شدید تا شدید خواهد بود.

ضیائیان همچنین گفت: دما در روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب کشور بین 5 تا 7 درجه کاهش می یابد و از یکشنبه به تدریج دما در شمال غرب کشور افزایش می یابد.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران کشور، امروز و فردا خلیج فارس، شنبه خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 بهمن) صاف تا نیمه ابری، در نقاطی وزش باد شدید کمینه دما 2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (15 باخمن) صاف تا نیمه ابری به تدریج مه محلی با کمینه دمای 1- و حداکثر 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (13 و 14 بهمن) بندرعباس با دمای 24 و 25 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 7- و 8- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید