وضعیت جوی امروز 19 فروردین 1401 / هشدار 20 درجه کاهش دما / احتمال کولاک و طغیان رودخانه در 9 استان

وضعیت جوی امروز 19 فروردین 1401 / هشدار 20 درجه کاهش دما / احتمال کولاک و طغیان رودخانه در 9 استان

سازمان هواشناسی با اخطار نارنجی برای کاهش 20 درجه ای دما در برخی نقاط کشور، احتمال کولاک، طغیان رودخانه ها و طغیان جاده ها در 9 استان را اعلام کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و چشم‌انداز سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، اصفهان، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و برخی در استان های غربی کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ در مناطق مستعد بارش پیش بینی می شود.

هوای آرام در کشور پیش بینی می شود و از روز جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود و در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی باعث می شود. باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی. و در مناطق مستعد تگرگ و برف. بنابراین توصیه می شود مسافران نوروزی در این مناطق احتیاط های لازم را به عمل آورند.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز بارش خواهد بود. در روزهای جمعه و شنبه کاهش دما بین 10 تا 20 درجه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل و 5 تا 10 درجه در دامنه های شمال غربی، غربی و جنوبی البرز پیش بینی می شود.

شرح سیستم اول: ادامه سیستم باران

مهلت : چهارشنبه مورخ 01/09/1402

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، کاهش نسبی دما، در نقاط همراه با تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر.

حوزه اثر:

سه شنبه 1402/01/08: فارس، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان جنوب غربی، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، کردستان، همدان، اصفهان، خوزستان، لرستان، کوگیلویه و بویراحمد. ، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد.

چهارشنبه 01/09/1402: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کوه های مرکزی کرمان و آذربایجان غربی.

اثر خطر: کاهش دید، احتمال اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، رعد و برق، احتمال طغیان جاده‌ها، احتمال روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، کولاک در مناطق کوهستانی به‌ویژه گردنه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی. به خصوص در صورت کاهش دما

توصیه: پرهیز مطلق از ریختن زباله در بستر رودخانه ها و اطراف رودخانه ها و احتیاط در هنگام عبور از حاشیه رودخانه ها احتیاط در سفرهای خارج از شهر در صورت سفر با خودروی شخصی همراه داشتن وسایل لازم از جمله لباس زمستانی و سوخت کافی احتیاط در فعالیت های کوهستانی و تردد عشایر، آماده سازی دستگاه های اجرایی و کمکی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها، در مناطق سردسیر، آمادگی برای برف روبی با دستگاه های مربوطه و پرهیز از هرگونه عملیات کشاورزی، تردد چوپانان و عشایر در کوه ها و حاشیه رودخانه ها انتقال مواد خام کشاورزی به پشت بام اماکن

شرح سیستم دوم: افزایش گرادیان فشار
از سرمایه گذاری با «قدرت» مفید بهره ببرید.

از سرمایه گذاری با «قدرت» مفید بهره ببرید.
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

مهلت : پنجشنبه 01/10/1402

نوع خطر: باد شدید، وزش بادهای کوتاه و در نقاطی که گرد و غبار بالا می رود.

حوزه اثر:

سه شنبه 01/08/1402: سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بوشهر.

چهارشنبه 01/09/1402: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل.

پنجشنبه 1402/01/10: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم و نیمه جنوبی سمنان.

اثر خطر: در افزایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله افتادن بنرها و بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت به ویژه چادرهای گردشگری و احتمال وجود اشیا. سقوط از ارتفاع و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای گردشگری، بستن و حداقل محدود کردن فعالیت های ساختمانی و ممنوعیت تردد و پارک در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال.

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

مهلت : سه شنبه 1402/01/08

نوع خطر: باران و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت، افت محسوس دما، برف و کولاک در نقاط مرتفع و سردسیر.

حوزه اثر:

سه شنبه 01/08/1402: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام و شمال و شرق خوزستان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، طغیان جاده ها، جاری شدن آب، طغیان رودخانه ها، کولاک در مناطق کوهستانی، رعد و برق، رانش زمین و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت به ویژه چادرها و خسارت. به صنعت کشاورزی

توصیه: در سفر با خودرو وسایل نقلیه لازم و سوخت کافی به همراه داشته باشید، در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها چادر نزنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، از چرای دام خودداری کنید و از عشایر در حاشیه رودخانه ها و مکان های مرتفع خودداری کنید. استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای گردشگری، لایروبی کانال ها و آبراه ها در مناطق سردسیر، آمادگی برای برف روبی با دستگاه های مناسب، پرهیز از هرگونه عملیات کشاورزی، ممنوعیت تردد چوپانان و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های سرپوشیده. .

توضیحات سامانه: نفوذ توده هوای سرد و تنش دما و افت 10 تا 15 درجه ای دما در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بامداد روز جمعه 1302/01/11 و ادامه افت دما به میزان 8 تا 10 درجه در شمال غرب منطقه کشور و دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در شمال شرق کشور در صبح روز شنبه از 12/01/1402 کاهش دما از 5 به 7 درجه در شمال شرق و شرق کشور بامداد شنبه از ساعت 13.01 ادامه یافت. .1402
مکالمه و اینترنت رایگان هدیه همراه اول در ماه مبارک رمضان

مکالمه و اینترنت رایگان هدیه همراه اول در ماه مبارک رمضان
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

زمان شروع : صبح جمعه 1402/01/11

مهلت : قبل از ظهر روز یکشنبه 13/01/1402

نوع ریسک: آسیب به بخش کشاورزی

حوزه اثر:

جمعه 1402/01/11: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

شنبه 01/12/1402: استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان و خراسان رضوی.

یکشنبه ۱۳۰۲/۰۱/۱۳: سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد.

اثر مخاطره آمیز: آسیب به رنگ درختان و یخ زدگی جوانه ها

توصیه: از محلول های ضد یخ برای مقابله با باکتری هایی که هسته های یخ را در گیاه تولید می کنند، استفاده کنید

استفاده از کودهای اسید آمینه و پتاسیم و ترکیبات بور و روی به طور غیرمستقیم بر روی تاج درختان برای مقاوم کردن درختان به سرما.

به افزایش رطوبت در مزارع و باغ ها ادامه دهید تا دمای محیط را با آبیاری در خارج از خم تنظیم کنید.

پوشش نهال های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، کرفس، پلی اتیلن و نایلون)، تامین سوخت.

سرویس و نصب وسایل گرمایشی و کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها به دلیل افت محسوس دما.

حفاظت از تاسیسات و سیستم های آبیاری تحت فشار به دلیل دمای پایین سطح زمین.

خودداری از قطع درختان، افروختن آتش و ایجاد دود در باغات (در ساعات اولیه صبح و صبح زود)، عدم استفاده از جنگ شیمیایی در مناطقی که دمای هوا به زیر صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید