وضعیت جوی امروز 20 بهمن 1401 / بارش برف و باران در بیشتر مناطق / وزش باد همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

وضعیت جوی امروز 20 بهمن 1401 / بارش برف و باران در بیشتر مناطق / وزش باد همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور به صورت برف و باران خبر داد و گفت: در برخی استان ها این بارش ها تشدید می شود.

کبری رفیعی وضعیت جوی و هواشناسی امروز پنجشنبه 20 بهمن ماه را تشریح کرد و گفت: امروز بارش ها در شمال غرب کشور، بخش هایی از غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال و شمال شرق سواحل ادامه دارد. کشور به صورت برف و باران است.با وزش باد کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و نواحی غربی گلستان بارش ها امروز تشدید می شود.

به گفته رفیعی، به استثنای سواحل خزر، در سایر نقاط بارندگی به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: امروز پدیده غالب وزش باد همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی و جنوب شرقی پیش بینی می شود و آب های خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: فردا جمعه بارش ها در شمال غرب و غرب کشور اندکی کاهش می یابد اما در شرق سواحل خزر و شمال شرق کشور شامل استان های گیلان، مازندران، گلستان، شمال. در خراسان، خراسان رضوی، شرق سمنان و اصفهان و ارتفاعات البرز شرقی فعالیت بارشی رخ می دهد که دما کاهش می یابد و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج می شود.

وی ادامه داد: روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود که در غرب، شمال غرب، کردستان، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، البرز و قزوین بارندگی خواهد داشت.

به گفته رفیعی، آسمان پایتخت امروز در ارتفاعات با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای تهران امروز به 5 درجه بالای صفر، کمینه دمای امروز 3 درجه و فردا به 2 تا 3 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید