وضعیت هواشناسی امروز 10 بهمن 1401 / بارش برف و باران در 25 استان تا پنجشنبه / هشدار کولاک و قطعی انتقال گاز

وضعیت هواشناسی امروز 10 بهمن 1401 / بارش برف و باران در 25 استان تا پنجشنبه / هشدار کولاک و قطعی انتقال گاز

سازمان هواشناسی امروز از بارش برف و باران در 19 استان کشور خبر داد و نسبت به احتمال کولاک و اختلال در انتقال منابع انرژی از جمله برق و گاز هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز مناطق جنوبی و جنوب شرقی فعال است و در مناطق مرتفع و سردسیر برف می بارد. و در مناطق گرمسیری گاهی باران همراه با رعد و برق می باشد. در شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب کردستان و بارش شدید باران پیش بینی می شود. کرمانشاه.

علاوه بر این دامنه بارندگی های روز سه شنبه نواحی شمالی بوشهر و فارس را شامل می شود. بارش باران در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال قزوین، البرز و تهران شدید است.

روز چهارشنبه در سواحل شمال غربی و غربی دریای خزر از بارش ها کاسته می شود و در سایر مناطق بارش ها ادامه دارد و در این روز شدت بارش ها برای استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد لرستان خواهد بود. ، جنوب شرق خوزستان، شمال بوشهر و برخی از مناطق خراسان رضوی.

روز پنجشنبه در استان های مرزی شمال غرب و غرب، بوشهر، فارس، کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نواحی خراسان رضوی و رشته کوه های البرز بارش باران پیش بینی می شود.

شرح سیستم اول: تأثیر سیستم بارشی

مهلت : پنجشنبه 13/11/1301

نوع خطر: برف یا باران، باد، کولاک، پدیده مه و احتمال ریزش بهمن

حوزه اثر:

دوشنبه 10/11/1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، کوگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، البرز، تهران، قزوین، قم، سمنان غربی و شمالی، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی. ، نیمه شمالی کرمان، یزد، شمال فارس.

سه شنبه 1401/11/14: اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی فارس، غرب و شمال یزد، کوه های گلستان.

چهارشنبه 12/11/1401: اصفهان، یزد، سمنان، همدان، لرستان، جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی تهران، مرکزی، البرز، کردستان، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، جنوب از کوم

پنجشنبه ۱۳۰۱/۱۱/۱۳: کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان غربی شرقی، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان، شمال و شرق خوزستان، شمال سمنان.

اثر خطر: لغزندگی جاده ها، کولاک در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی به دلیل شدت بارش برف یا باران، احتمال روان آب، احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و طغیان جاده ها، اختلال در مسیر سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی، ریزش بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط و ترجیحاً از کوه نوردی و کوچ عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف و احتیاط در هنگام رانندگی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، نظافت خیابان ها. و لوله های آب داخل شهر، پاکسازی دهانه پل ها و انجام سایر اقدامات برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

شرح سیستم دوم: نفوذ سامانه بارشی

مهلت : پنجشنبه 13/11/1301

نوع خطر: در نواحی جنوبی باران، در نقاطی رگبار همراه با وزش باد موقتی شدید، مه.

حوزه اثر:

دوشنبه 10/11/1401: خوزستان، جنوب ایلام، شمال بوشهر، گیلان و غرب مازندران.

سه شنبه 11/11/1401: نیمه شمالی بوشهر، مازندران، گیلان.

چهارشنبه 12/11/1401: خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس.

پنجشنبه 13/11/1401: ایلام، فارس، بوشهر، نیمه شرقی خوزستان.

اثر خطر: احتمال جاری شدن آب، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن معابر، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، احتمال اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، مراقب باشید و ترجیحا از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایری خودداری کنید، هنگام تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف نکنید و احتیاط کنید، خیابان ها و آبراهه های شهر را تمیز کنید و دهانه پل ها را تمیز کنید. .

توضیحات سیستم: تقویت سیستم باران

زمان شروع : دوشنبه 1301/11/10

مهلت: چهارشنبه 11/12/1401

نوع خطر: بارش برف یا باران، ظهور مه، کاهش دید، در مناطق با اقلیم گرم بارش و رعد و برق و باد شدید و در ارتفاعات و دامنه ها ریزش بهمن و کولاک.

حوزه اثر:
دوشنبه 11/10/1401: کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان جنوب شرقی، آذربایجان جنوب غربی، کردستان غربی، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کوگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان.

سه شنبه 11/11/1401: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، البرز، تهران، کرانه باختری و جنوب اصفهان، شمال فارس، کوه‌های غربی استان‌های مازندران و سمنان

چهارشنبه 11/12/1401: شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، کوگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال خراسان رضوی.

اثر خطر: انسداد راه های روستایی و اختلال شدید راه ها در مناطق سردسیر به ویژه کردستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه های استان های واقع در رشته کوه های البرز و زاگرس، جاری شدن آب، سیلابی شدن مسیل ها، افزایش ناگهانی در سطح آب رودخانه ها، طغیان معابر، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، رعد و برق، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، ریزش بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز

توصیه: آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی راه ها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و کوچ عشایر، مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف و تردد در سواحل رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی قنات ها و آبراه های درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل آسیب های احتمالی از جمله نمک پاشی شهرداری ها، راهداری ها و دستگاه های امدادی و مدیریت صحیح سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه های اجرایی مسئول. .

دیدگاهتان را بنویسید