وضعیت هواشناسی امروز 13 اردیبهشت 1401 / تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور / احتمال گرد و غبار در استان های غربی

وضعیت هواشناسی امروز 13 اردیبهشت 1401 / تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور / احتمال گرد و غبار در استان های غربی

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور نیز با اشاره به فعالیت بارندگی ها در نیمه شمالی کشور از احتمال وقوع گرد و خاک در برخی استان های غربی خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه سامانه بارشی در استان های واقع در شمال غرب، غرب، ساحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز فعال بود. موجب رعد و برق و وزش باد موقتی باد شدید گاهی گرد و غبار و تگرگ در نقاط شیبدار.

وی با اشاره به وضعیت هواشناسی در روزهای آینده افزود: این وضعیت برای نیمه شرقی و نوار شمالی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور پیش بینی می شود. روز پنجشنبه در شمال غرب و روز جمعه در نوار شمالی و در برخی نقاط استان های اصفهان، یزد و کرمان بارش خواهد بود. امروز نیز به دلیل انتقال گرد و غبار از عراق، پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در استان های غربی و بخش هایی از مرکز کشور امکان پذیر است.

ضیائیان در تشریح وضعیت سواحل جنوبی کشور گفت: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی سه روز آینده طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با تشریح وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده، افزود: آسمان تهران فردا (14 اردیبهشت) تا ساعاتی دیگر کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (14 اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد و در اواخر وقت ابری و بارش پراکنده و نیمه ابری در شب و در برخی ساعات همراه با وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (14 اردیبهشت) همدان با کمینه دمای 5 درجه سانتیگراد و فردا (14 اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان و امروز و فردا اهواز نامیده می شود. با بیشینه دمای 36 و 37 درجه سانتیگراد مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید