وضعیت هواشناسی امروز 14 آذر 1401 / بارندگی در نقاط مختلف کشور / کاهش دما تا 8 درجه در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 14 آذر 1401 / بارندگی در نقاط مختلف کشور / کاهش دما تا 8 درجه در برخی استان ها

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی از وقوع بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه ای در برخی نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: روز شنبه (14 آذر) در برخی مناطق کمربندی غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران ابری همراه با بارش پراکنده گاهی پیش بینی می شود. رعد و برق و باد در جنوب آذربایجان غربی، در غرب کردستان و کرمانشاه و در شرق لرستان بارش شدید باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (15 آذر) در شمال غرب و در استان های کرمانشاه، همدان، قزوین و البرز و بعدازظهر در شرق استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی انجام می شود. باران و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید باشد این روز دریای خزر نیز هیجان انگیز است و دما در شمال کشور در حال کاهش است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، روز دوشنبه (18 آذرماه) بارش باران و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و روز سه شنبه (17 آبان) ادامه دارد. ) با تقویت جریانات شمالی غرب سواحل دریای خزر فقط بارندگی در شرق اردبیل و گیلان ادامه خواهد داشت همچنین در بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان های خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و برخی مناطق شمال غرب بارش، گاهی رعد و برق و وزش باد آغاز می شود.

ادامه داد: چهارشنبه (18 آذرماه) علاوه بر اینکه بارندگی در تمام سواحل دریای خزر ادامه دارد و دریای خزر مواج است، در کل غرب کشور، غرب، اصفهان، شمال غرب، فارس، شمال بوشهر و در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در شمال غرب دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و در برخی مناطق غرب کشور به صورت برف و در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در غرب کشور بارید. کردستان، شمال کرمانشاه، برخی از مناطق اردبیل و گیلان و غرب مازندران.

وی افزود: امروز (14 آذر) غلظت آلاینده های جوی در شهرهای تهران و البرز به تدریج کاهش می یابد. روز یکشنبه (15 آذر) در استان‌های اردبیل و گیلان و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

به گفته ضیائیان، از بعدازظهر یکشنبه در غرب و مرکز خلیج فارس مواج و از دوشنبه در شمال خلیج فارس مواج و از اواخر روز یکشنبه تا چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین از وضعیت جوی دو روز آینده تهران خبر داد و گفت: آسمان تهران فردا (15 آذر) در صبح کمی ابری و مه آلود است، به تدریج وزش باد پیش بینی می شود. و وزش باد شدید در نقاطی با کمینه دمای 9 و حداکثر 16 و در روز دوشنبه (16 آذر) بعد از ظهر نیمه ابری و به تدریج مه محلی با کمینه دمای 7 و حداکثر 15 درجه سانتیگراد رخ می دهد. .

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (14 و 16 آذرماه) بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد گرمترین و بوینر با دمای 2 و 4 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید