وضعیت هواشناسی امروز 15 دی ماه 1401 / بارش در بیشتر نقاط کشور / بارش باران در جنوب و بارش برف در مناطق بالاتر

وضعیت هواشناسی امروز 15 دی ماه 1401 / بارش در بیشتر نقاط کشور / بارش باران در جنوب و بارش برف در مناطق بالاتر

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: در سایر مناطق کشور به جز خراسان جنوبی و استان های سیستان و بلوچستان ابری و باران پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان امروز پنجشنبه 24 دی ماه برای تمامی مناطق کشور به جز استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ابری و بارانی پیش بینی کرد و گفت: در جنوب کشور احتمال بارش باران و رعد و برق و در جنوب کشور بارش باران وجود دارد. در مناطق سرد و مرتفع کشور بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وی در چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، کوگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و بوشهر بارندگی شدید خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با بیان اینکه غرب و شمال خلیج فارس طوفانی و طوفانی است، درباره وضعیت جوی کشور در روز جمعه ادامه داد: روز جمعه در استان های جنوبی فارس، وضعیت آب و هوای کشور در استان های جنوبی و جنوبی استان فارس است. بوشهر و کرمان و در استان هرمزگان – بارش شدید باران. گاهی رعد و برق می آید. شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است و در سایر نواحی از میزان بارندگی کاسته می شود و در این میان با عبور امواج جوی متوسط، در برخی از مناطق واقع در شمال غربی بارش پراکنده باران و برف رخ می دهد. , ارتفاعات البرز غربی و مرکزی .

به گفته ضیائیان، روز شنبه در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و وزش باد خواهد بود. در جنوب آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز بارش باران پیش بینی می شود و در اوایل شب با جاری شدن شمال دریای خزر بارش از غرب سواحل دریای خزر آغاز می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین گفت: روز یکشنبه در سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همراه با وزش باد شدید و کاهش دما پیش بینی می شود. و دریای خزر با خشونت است.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب و کوه های مرکزی البرز بارش پراکنده برف پیش بینی می شود و در روز دوشنبه نیز وضعیت جوی پیش بینی می شود، افزود: در روز دوشنبه بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه دارد و به تدریج با وزش سامانه بارشی در جنوب.» در غرب کشور در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران و برف پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۶ دی) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با ریزگردها گاهی وزش باد ملایم خواهد بود. با حداقل دمای 2- و بیشینه 2- 8 درجه سانتیگراد و صاف تا نیمه ابری در روز شنبه (27 دی) وزش باد و گاهی شدید با کمینه -2 و حداکثر 9 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 26 آذرماه) بندرعباس با دمای 23 و 21 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید