وضعیت هواشناسی امروز 18 بهمن 1401 / بارش برف و باران در اکثر استان ها / کاهش نسبی دما از فردا در شمال و غرب کشور

وضعیت هواشناسی امروز 18 بهمن 1401 / بارش برف و باران در اکثر استان ها / کاهش نسبی دما از فردا در شمال و غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: این بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح وضعیت جوی و جوی امروز و روزهای آینده کشور پرداخت و گفت: امروز در نیمه غربی کشور از جمله دامنه های جنوبی البرز، تهران، البرز و قزوین و … مناطق جنوبی کشور، نیمه شمالی فارس. بارش ها در شمال بوشهر، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سواحل دریای خزر ادامه دارد. در نواحی غربی و بالاتر به صورت برف و در مناطق گرمسیری به صورت بارش و در نقاطی رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

وی افزود: فردا بارش ها در شمال غرب و غرب کشور، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سواحل دریای خزر، دامنه ها و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و رضوی و شمال جنوب ادامه دارد. خراسان.
و در روز پنجشنبه در مناطق شمالی و غربی کشور با کاهش نسبی دما بارش پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از چهارشنبه تا جمعه کاهش نسبی دما در نواحی شمالی و غربی کشور پیش بینی می شود و این کاهش دما در شمال غرب و سواحل خزر بین 5 تا 10 درجه خواهد بود. دریا.

رفیعی گفت: 3 روز آینده در اکثر نقاط کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و آبهای دریای خزر نیز در روزهای شنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امروز و پنجشنبه آب های خلیج فارس مواج باشد و فعالان دریایی و صیادان باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تهران، امروز گاهی با بارش باران و وزش باد همراه است که بیشینه دما 10 درجه بالای صفر و کمینه آن 7 درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز 3 درجه افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید