وضعیت هواشناسی امروز 19 بهمن 1401 / احتمال طوفان گرد و خاک در 5 استان / بارش و کاهش دما در مناطق مختلف کشور

وضعیت هواشناسی امروز 19 بهمن 1401 / احتمال طوفان گرد و خاک در 5 استان / بارش و کاهش دما در مناطق مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش برف و باران و کاهش دما در مناطق مختلف کشور و همچنین احتمال وقوع طوفان گرد و خاک در پنج استان کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (19 بهمن ماه) در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان، کوه‌ها و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، بارش باران و برف، وزش باد و گاهی باد شدید. و در مناطق گرمسیری بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز بیشترین بارندگی در استان های ساحلی دریای خزر و غرب کشور خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز پنجشنبه (20 بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، کوه های مرکزی زاگرس، کوه ها و دامنه های البرز، شمال شرق و شمال شرق روز جمعه (21 باخمن) در استان های ساحلی دریای خزر، در شمال رشته کوه های زاگرس شرقی و مرکزی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز شنبه (22 بهمن) نیز سامانه بارشی دیگری در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز و سواحل غربی دریای خزر باعث بارش باران خواهد شد.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه (23 بهمن) سامانه بارشی تشدید می شود و علاوه بر این مناطق در بخش هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعال خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه در نیمه غربی، مرکز، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش دما پیش بینی می شود و هوای سرد در این مناطق. مناطق تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: روز چهارشنبه کاهش دما در استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی و اردبیل و روز پنجشنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی و روز پنجشنبه در کرمان، سیستان و بلوچستان باد شدید و گرد و خاک و همچنین مناطق مستعد گرد و غبار. طوفان و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: دریای خزر تا سه روز آینده مواج و خلیج فارس امروز مواج و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ بهمن) ابری همراه با مه رقیق و تا ساعاتی دیگر بارش باران خواهد بود. و برف با وزش باد با کمینه دمای 2 و حداکثر 6 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (21 بهمن) نیمه ابری افزایش ابر و وزش باد با کمینه دمای صفر و حداکثر 5 درجه سانتیگراد. درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (19 و 20 بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای 25 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه و اردبیل با دمای 4- و 6- سردترین مراکز کشور هستند. درجه سلسیوس.

دیدگاهتان را بنویسید