وضعیت هواشناسی امروز 26 مرداد 1401 / تداوم بارش ها و رعد و برق در مناطق جنوب شرق و مرکز کشور همچنان تحت تاثیر گرد و خاک است.

وضعیت هواشناسی امروز 26 مرداد 1401 / تداوم بارش ها و رعد و برق در مناطق جنوب شرق و مرکز کشور همچنان تحت تاثیر گرد و خاک است.

روز جدید رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران در کوه های مرکزی البرز و زاگرس، افزایش گرد و غبار در مناطق شرقی و مرکزی کشور و کاهش کیفیت هوا خبر داد. در غرب.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی پنج روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر خواهیم داشت. ، در نقاطی رگبار باران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی رعد و برق و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز تا جمعه (26 تا 28 مردادماه) در نواحی شمال غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده و در روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 30 مرداد) در بخش‌هایی از رشته‌کوه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی، طی پنج روز آینده در برخی مناطق کمربند شرقی و مرکز کشور و همچنین در مناطق غبارآلود وزش باد شدید پیش بینی می شود.

و ادامه داد: طی دو روز آینده در مناطق مرزی جنوب غرب و غرب کشور پدیده مه موقت، کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

ضیائیان افزود: از امروز تا یکشنبه (26 تا 29 مردادماه) شرق دریای عمان مواج خواهد بود. تنگه هرمز امروز و شنبه و یکشنبه طوفانی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 مردادماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای 24 و یک حداکثر دمای 34 و صافی در روز جمعه (7 مرداد) و در برخی نقاط وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 7 مردادماه) اهواز با 50 و 49 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با 10 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید