وضعیت هواشناسی امروز 3 آبان 1401 / بارش برف و باران در کشور / ادامه آلودگی هوا در تهران و البرز

وضعیت هواشناسی امروز 3 آبان 1401 / بارش برف و باران در کشور / ادامه آلودگی هوا در تهران و البرز

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران در سایر نقاط کشور، بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و تداوم کاهش کیفیت و آلودگی هوا در تهران و البرز طی دو روز آینده خبر داد. .

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سه شنبه (3 آبان) در گیلان و شرق اردبیل بارش باران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (4 آبان ماه) بر اثر بارندگی سامانه بارشی از غرب و غرب و جنوب غرب از برخی نقاط مرکز و شمال غرب و به تدریج دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران وارد کشور شد. ، در نقاط همراه با رعد و برق و وزش باد موقتی شدید، در مناطق همراه با تگرگ و در ارتفاعات برف.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، روز پنجشنبه (۵ آبان) این شرایط برای نیمه شمالی فارس، استان بوشهر، رشته کوه های البرز و به صورت پراکنده برای شرق کشور پیش بینی می شود. روز چهارشنبه در لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری و روز پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و جنوب لرستان بارش شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه (6 آبان) نیز برای استان های فارس، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال کرمان و بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است. در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: شنبه (7 آبان ماه) با خروج سامانه بارشی از کشور، جوی نسبتاً پایدار در بیشتر نقاط کشور حاکم می شود و طی دو روز آینده تداوم آلودگی و کاهش نسبی کیفیت هوا پیش بینی می شود. برای استان های البرز و تهران. شرق خلیج فارس امروز و دریای خزر امروز و فردا متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (4 آبان ماه) نیمه ابری بامداد با مه محلی و به تدریج افزایش ابر پیش بینی می شود. و احتمال بارش پراکنده باران با کمینه دمای 6 و بیشینه 6 و 16 و در روز پنجشنبه (6 آبان) ابر و رگبار متغیر و رعد و برق و وزش باد در زمان های ایزوله با کمینه دمای 9 و حداکثر دما پیش بینی می شود. 14 درجه سانتیگراد

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (24 و 25 آبان) بندرعباس با دمای 31 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 5- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید