وضعیت هواشناسی امروز 30 خرداد 1401 / رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب و جنوب شرق کشور

وضعیت هواشناسی امروز 30 خرداد 1401 / رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال غرب و جنوب شرق کشور

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گرد و غبار در مناطق شمال غرب و جنوب غرب کشور از تشدید موج در مناطق ساحلی استان های شمالی و جنوبی کشور خبر داد و به صیادان هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز 30 خرداد و طی روزهای آینده را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال و شرق هرمزگان و فردا در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان کرمان بارش باران را پیش بینی می کند.

به گفته رفیعی، روز پنجشنبه در شمال و غرب آذربایجان، شرق آذربایجان، شرق آذربایجان، اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. استان هرمزگان نیز این شرایط آب و هوایی را خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان ها واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب به دلیل وزش باد شدیدی که در این منطقه حاکم است احتمال گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی در خصوص وضعیت جوی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج و مواج خواهد بود. در این خصوص هشدار زرد هواشناسی صادر شده است. مازندران در این مناطق افزایش ارتفاع موج خواهد داشت که در سواحل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ارتفاع موج به 1.5 متر و در پهنه های دریایی به 3 متر می رسد. که فعالان دریایی و صیادان مورد توجه قرار می گیرند و شرایط مشابهی را برای سواحل دریای خزر پیش بینی می کنیم.

رفیعی روز سه شنبه (۳۰ خرداد) آسمان تهران را صاف کرد و گفت که پایتخت در برخی مواقع وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز به 37 درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران امروز به 26 درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید