وضعیت هواشناسی امروز 7 تیر 1401 / وقوع طوفان شن در زابل / دمای هوای امروز تهران به 41 درجه رسید.

وضعیت هواشناسی امروز 7 تیر 1401 / وقوع طوفان شن در زابل / دمای هوای امروز تهران به 41 درجه رسید.

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر جمعه برای بخش هایی از شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان شن پیش بینی می کند.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت هواشناسی امروز سه شنبه 16 تیرماه و روزهای بعد از آن را تشریح کرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب گاهی بارش متناوب با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سایر نقاط کشور وجود دارد. جو نسبتا آرام است

وی افزود: از امروز تا شنبه در نواحی شرق، شمال شرق و مرکز کشور پدیده غالب وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه در بخش هایی از شرق کشور به ویژه در منطقه زابل طوفان شن و گرد و خاک پیش بینی می شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی از گرد و خاک طی سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به انتقال گرد و غبار از کشور عراق به نوار غربی و بخش هایی از جنوب کشور، این مناطق غبارآلود می شود و این شرایط در روزهای جمعه و شنبه برای بخش هایی از شمال غرب.» این اتفاق خواهد افتاد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده بخش هایی از جنوب غرب و جنوب کشور با افزایش سرعت باد در مناطق مختلف و افزایش گرد و غبار خاک همراه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به شرایط دمایی کشور خاطرنشان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده حفظ هوای گرم را در اکثر نقاط کشور شاهد خواهیم بود.

رفیعی افزود: از فردا چهارشنبه تا شنبه دریای خزر مواج و طوفانی است و آب های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان، نواحی ساحلی و سواحل سیستان و بلوچستان ارتفاع موج را افزایش می دهند. در مناطق فراساحلی تا ارتفاع 3 متری که ماهیگیران و فعالان دریایی باید به آن توجه زیادی داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف کرد و گفت: احتمال وزش باد از ظهر امروز به شدت پیش بینی شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوای تهران امروز با 41 درجه افزایش نسبت به روز گذشته به 41 درجه و کمینه دما به 27 درجه بالای صفر خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید