وضعیت هواشناسی کشور 30 ​​شهریور/ ورود گرد و خاک عراق به کشور


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896844

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا پنجشنبه شرایط برای ایجاد توده گرد و غبار بر فراز عراق و انتقال آن به شهرهای غربی و جنوب غربی به ویژه کمربند غربی مهیا است که باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود. در این مناطق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و چشم‌انداز سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در ارتفاعات مازندران و گیلان بارش پراکنده و خفیف و آن روز در برخی مناطق کرمان، جنوب یزد، منتهی الیه خواهد بود. فارس و شمال هرمزگان و روز سه شنبه برای ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر همگرا، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

طی سه روز آینده دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه با جریان‌های شمالی دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این مناطق، ابتدا در استان های اردبیل و گیلان و به تدریج در مازندران. در گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما و دریای خزر در این مدت مواج و متلاطم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا تا پنجشنبه شرایط برای ایجاد توده گرد و غبار بر فراز عراق و انتقال آن به شهرهای غربی و جنوب غربی به ویژه کمربند غربی مهیا است که باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود. در این مناطق

توضیحات سیستم: فعالیت سیستم باران در حال انجام

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق. وزش باد شدید موقتی

حوزه اثر:

دوشنبه 21/06/1401: غرب و دامنه ها و ارتفاعات مرکز کرمان، ارتفاعات شمال تهران.

اثر خطر: احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید، اختلال در تردد برون شهری، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت.

توصیه: پرهیز از تردد و اسکان موقت مسافران در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها. احتیاط در هر گونه فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در سفرهای خارج از شهر، احتیاط در تردد عشایر، اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارت در فعالیت های کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

نوع خطر: باد شدید، در نقاط مستعد گرد و غبار

حوزه اثر:

دوشنبه 21/06/1401: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و غرب خوزستان.

اثر خطر: وزش باد شدید و احتمال برخاستن گرد و غبار، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال قطع شدن در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تجهیزات حساس.گرد و غبار.

توصیه: خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر مبتلا به بیماری های تنفسی، پوشیدن ماسک کافی توسط زائران شرکت کننده در پیاده روی اربعین در هنگام عبور از معابر، پایش شاخص آلایندگی توسط دستگاه های ذیربط و اتخاذ تصمیم بر اساس مقررات. ممنوعیت توقف و توقف خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.

دیدگاهتان را بنویسید