وظیفه ای که هیسپان تی وی به تنهایی انجام می دهد


زمان: 19:57
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834190

حوزه ای که شبکه ایرانی هیسپان تی وی در آن فعالیت می کند پر از رقابت تنگاتنگ برای تلویزیون است که به تنهایی وظیفه ارائه قدرت نرم به ایران و ایفای نقش مهمی در دیپلماسی عمومی در منطقه آمریکای لاتین دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حوزه ای که شبکه ایرانی هیسپان تی وی در آن فعالیت می کند پر از رقابت تنگاتنگ برای تلویزیون است که به تنهایی وظیفه ارائه قدرت نرم به ایران و ایفای نقش مهمی در دیپلماسی عمومی در منطقه آمریکای لاتین دارد.
باید در برابر انواع سانسور و فشارهای مسدودکننده آمریکا و انگلیس مقاومت کند و در عین حال منابع مالی کمتر و نیروی انسانی کمتری نسبت به ابررسانه های فعال در منطقه آمریکای لاتین دارد.
برای نگاهی به تلاش های هیسپان تی وی کافی است نگاهی گذرا به سه جریان رسانه ای بین المللی بیندازیم که آمریکای لاتین را تحت الشعاع خود قرار داده اند.
اول اینکه رسانه‌های اصلی غربی که اساساً ابزار قدرت نرم دولت‌های آمریکایی و اروپایی هستند و خطی که آنها دنبال می‌کنند اغلب توسط رسانه‌های منطقه‌ای و محلی به‌ویژه در مواجهه با مخالفان غربی دنبال می‌شوند. آنها برای امپریالیسم و ​​سرکوب فقرا در آمریکای لاتین کار می کنند. سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی، دویچه وله و یورونیوز به زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی محبوب‌ترین‌ها هستند.
وارونگی، اخاذی، پوشش خبری گزینشی و تحلیل یک طرفه به نفع غرب برای مقابله با ملت های آزادی خواه و دولت های مستقلی چون نیکاراگوئه، کوبا، ایران، یمن، ونزوئلا، بولیوی و غیره. در فعالیت این رسانه ها
رسانه‌های محلی و منطقه‌ای که همان رسانه‌ها را بازنشر می‌کنند، توسط شرکت‌های چند ملیتی غربی یا دولت‌های مرتبط با غرب تامین مالی می‌شوند. اطاعت از غرب و در عین حال دشمنی با استقلال واقعی ملت های جهان از دیگر ویژگی های این رسانه هاست.
قسمت دوم رسانه های کشورهای شرقی مانند CGTN چین و RT روسیه است که نوعی هم افزایی با رسانه های جریان های چپ در آمریکای لاتین دارند. تمرکز آنها بر تامین منافع اقتصادی و سیاسی پکن و مسکو و مخالفت با غرب است.
بخش سوم رسانه های واقع گرایانه و طبیعت گرایانه است که از نظر اندازه و قابلیت بسیار کوچک، اما دارای یک مزیت بسیار جذاب و برتر هستند و آن داشتن صدایی جدید برای ملت های منطقه لاتین است.
هیسپان تی وی توانست در این بخش پیشگام باشد. این شبکه ایرانی تنها تلویزیون غرب آسیا در منطقه لاتین است و تاکنون دیدگاه های جدید و متفاوتی را به مردم این منطقه ارائه کرده است. وی روایتی دست اول از مقاومت در برابر آمریکا دارد، ضمن تاکید بر همبستگی کشورهای مظلوم غرب و بر خلاف دو گروه دیگر، مردم منطقه را تحقیر نمی بیند، بلکه دیدگاهی مبتنی بر دیدگاه دارد. در مورد برادری و برابری این موارد این شبکه را برای نخبگان سیاسی و اجتماعی آمریکای لاتین مهم کرده است.
موضوع آزادی فلسطین برای جنبش های مردمی آمریکای لاتین کاملاً شناخته شده است و به نوعی زبان مشترک ما و آنها است، اما هیسپان تی وی راه دشواری برای ارائه مشکلات حیاتی و بزرگتر مانند ظلم به مردم یمن دارد. بحرین و کشمیر
اهمیت موضوع این است که اگر دولت های مستقل منطقه لاتین مانند کوبا، ونزوئلا و بولیوی جنبش های مقاومت در یمن، بحرین و … را به رسمیت بشناسند، حمایت بین المللی از آنها افزایش می یابد و از طرف دیگر حوزه همکاری بین دولت های غرب آسیا و آمریکای لاتین می تواند عملی شود و این می تواند مقدمه ای برای کشورهای تحت تحریم آمریکا باشد.
چشم انداز بزرگی که هیسپان تی وی می تواند ترسیم کند، باشگاه اقتصادی کشورهای تحت تحریم ایالات متحده است.

دیدگاهتان را بنویسید