وظیفه شهرداری تدوین دستورالعمل فروش نقشه راه است

ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802968

در دوازدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مصوب شد؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در دوازدهمین جلسه کمیسیون اضطرار آلودگی هوا از تکلیف شهرداری تهران برای تدوین دستورالعمل و مدل فروش طرح ترافیک در مواقع اضطراری آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عابد ملکی درباره تصویب دوازدهمین جلسه کمیته اورژانس آلودگی هوای تهران بیان کرد: در این جلسه مقرر شد پایگاه های سیار فوریت های پزشکی از جمله اورژانس و هلال احمر در پرترددترین مناطق تهران راه اندازی شود. همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت ها، خودروهای دودی فاقد معاینه فنی و خودروهای دودی دارای معاینه فنی اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: پلیس راهور با همکاری استانداری تهران و اتحادیه کامیون داران تهران از تردد کامیون ها در شب به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسدشدنی جلوگیری می کند.

همچنین مقرر شد شهرداران استان تهران نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود اقدام کنند. نظارت ویژه برای شناسایی منابع آلاینده، اقدامات هشداردهنده، پیشگیرانه و تشدید کننده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت جدی ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی عمران استانداری تهران در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: شهرداران تهران و اداره کل حمل و نقل جاده ای استان تهران از ماندگاری اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری داخلی و خارجی شهر جلوگیری کنند. وی افزود: ممنوعیت استفاده از نفت کوره در تمامی واحدهای نیروگاهی، صنعتی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان ادامه خواهد داشت و مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود.

وی ادامه داد: صدا و سیما و رسانه ها باید با اطلاع رسانی لازم و جلب همکاری و مشارکت مردمی از اقداماتی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، نظارت بر مراکز بهداشتی درمانی ویژه در مواقع اضطراری آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیرضروری داشته باشند. . استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت برای افرادی به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری ها و … که بیشتر در معرض آلودگی هوا هستند و در فضای باز هستند توصیه می شود.

ملکی تاکید کرد: مقرر شد شرکت گاز استان به تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز که فعالیت آنها در این شرایط نیاز است ادامه دهد. همچنین هرگونه سوزاندن زباله، سوزاندن برگ درختان باید توسط شهرداری ها رصد و رسیدگی شود و سازمان حفاظت محیط زیست نظارت های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی افزود: مقرر شد تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری واحدهای تولیدی بتن آماده، ماسه و آسفالت تعطیل شوند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید