وعده رئیس جمهور به ویژه لرستان در دو محور آب و اشتغال / حضرت زهرا (س) اولین شهید راه دین و ولایت است.

ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792812

ائمه جمعه لرستان با اشاره به وعده رئیس جمهور برای تخصص در دو حوزه آب و اشتغال، حضرت زهرا(س) را اولین شهید دین، قرآن، عصمت و ولایت دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهروحی امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت دکتر سیدجعفر شهیدی گفت: دکتر جعفر شهیدی بیش از 100 مطالعه علمی و فرهنگی داشته است. در هنرها و علوم مختلف فعالیت می کند و لرستان دارای فرهیختگان نامدار و نامی در همه زمینه هاست.

وی افزود: ترجمه نهج البلاغه، 40 سال تدریس در دانشگاه تهران و تربیت شاگردانی که اکنون از اساتید صاحب نام کشور هستند، از اقدامات دکتر شهیدی است; نسل های ما بدانند که مردم این استان و شجاعت و ایثار و شجاعت و سخاوت در داشتن شخصیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ممتاز و دارای هویت و تاریخ درخشان برای کشور هستند. این وظیفه نسل های آینده است، سخت تر می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این هفته سفر ریاست جمهوری به لرستان داشتیم. البته اجرای این مصوبات می تواند برای استان ما سازنده و مفید باشد.

وی افزود: تلاش، هماهنگی، وحدت و انسجام همه کارگزاران برای اجرای این مصوبات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و نیازمند پیگیری های خستگی ناپذیر در داخل و خارج استان است.

شاهروحی گفت: استخدام نیروهای جدید، با انگیزه، جویای کار بزرگ، خوشنام، آگاه، توانمند، مدیران، مدبر، متعهد و همچنین پیمانکاران و شرکت های با سابقه و خوشنام، لازمه موفقیت در اعمال مصوبات سفر است.

امام جمعه خرم آباد گفت: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی را همراهی کنید و مصوبات را گام به گام با مدیران اجرایی پیگیری کنید و اعتبار گرفتن برای مصوبات این سفر امری است که با همکاری همگان امکان پذیر است.

وی بابیان اینکه امکانات استان ما بیشتر از کمبودهاست، تاکید کرد: جوانان ما آرزوهای دست یافتنی دارند. جامعه مسئول تحقق آنهاست. مقامات اجرایی و قضایی استان، نمایندگان و همه مردم.»

شاهروحی یادآور شد: رئیس جمهور لرستان در زمینه اشتغال ویژه مورد توجه قرار گرفت و استان ما نیز به چهار استان حوضه اضافه شد، بنابراین با تمام توان و با انرژی بیشتر بر اجرای مصوبات نظارت خواهم کرد.

امام جمعه خرم آباد گفت: روز شنبه شهادت حضرت صدیق طاهره (س) بر اساس 75 روز است. و مطمئناً مردم ما در دهه اول و دوم فاطمیه به اخلاق زمانه احترام می گذارند و زنان و دختران ما برای چنین بانوی کامل و با فضیلتی الگو قرار خواهند داد.

حضرت زهرا علیهاالسلام اولین شهید دین و ولایت بود

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: با رعایت تقوای الهی روح و عمل انسان تهذیب می شود، در این راه باید تربیت مناسبی دیده شود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن ایام فاطمیه اولی ها (س) افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) مادر امت اسلامی بود و کلمه زهرا به معنای شکوه است که این بانوی عزیز در دنیا می درخشد. فاطمه زهرا (س) بانوی مهربان و فداکار و نسلی بود که جهان را پر از نور و معنویت کرد.

امام جمعه کوهدشت ایمان، تقوا، خیرخواهی و بشارت را از ویژگی های پرهیزگاران برشمرد و گفت: فاطمه زهرا (س) دختر پیامبری است که تمام زندگی خود را وقف دین خدا و مردم کرد و مردمان پیگیر را رهبری کرد. نتوانست مستقیماً به راه الهی برود.

وی با اشاره به نیاز انسان به وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: سرزمین سیر و سلوک با رحلت پیامبر اکرم(ص) رهبر و باران رحمت خود را از دست داد، اما ائمه اطهار. ع) بهترین وارثان خود در روی زمین محسوب می شوند.هر جامعه، کشور و جهان به یک رهبر نیاز دارد.

طهماسبی ضمن انتقاد از سخنان مضحک یکی از ائمه جمعه اهل سنت درباره اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله گفت: خورشید تابناک رهبر بشریت و حضرت زهرا سلام الله علیها اولین شهید دین، قرآن، عصمت و ولایت.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت توجه به علم با هدف و جهت گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمنان 150 سال است که تلاش می کنند دانشگاه را از حوزه جدا کرده و فضای دانشگاه را خالی کنند. علما

وی با اشاره به مذاکرات برجام و بازی اروپایی ها و آمریکا در این زمینه، گفت: هدف تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم کاملا مشخص است و گفت وگوها رفع کامل تحریم ها است. متأسفانه تیم مذاکره کننده اروپایی هیچ تعهد و روحیه ای ندارد، از منافع و امکانات دانشمندان خود به صورت مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد و تنها در این موقعیت باید تحریم ها برداشته شود.

طهماسبی با اشاره به لایحه بودجه سال 1401 و افزایش 46 درصدی درآمدهای کشور گفت: تلاش دولت برای درآمدزایی بسیار عالی است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «یکی از وظایف مهم، تنظیم بودجه است. «دستمزدها باید متناسب با تورمی که باید داده شود افزایش یابد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به حوادث عراق گفت: امروز در دهکده جهانی هستیم. پارلمان عراق تصمیم گرفته است که تمامی نیروهای تروریستی آمریکا باید عراق را ترک کنند و دولت مردم عراق تشکیل شود. اینجا جای هیچ گفتگویی نیست.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به لرستان گفت: برای سد معشورا قول هایی داده شده است. کانال متصل به این سد نیز بسیار مهم است. ضمن تاکید بر اهمیت ساخت سد معشورا به نماینده رئیس جمهور گفتم که تقاضا داریم منطقه شیراز که بهترین آب را دارد در حوزه حمل و نقل و خطوط لوله به کوهدشت منتقل شود.

وی با اشاره به حضور 60 روحانی در کوم کوهدشت به مناسبت ایام فاطمیه (س) گفت: روحانیت که تجربه بسیار خوبی دارند شروع کرده اند.

لزوم راه اندازی موسسه خیرین در چگنی

به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام صمد حافظی در نماز جمعه این هفته چگنی اظهار داشت: مدت زیادی از راه اندازی اداره خیرین و سازمان تبلیغات در شهرک چگنی می گذرد. (ع) مشتاقند نور مسجد روشن شود که حتی مراکز بخشها از جمله ویزیان و سراب دوره در دنیا خانه ندارند.

وی با اذعان به اینکه استقرار روحانیت در خانه عالم نیاز مبرم برنامه های فرهنگی شهرستان است، افزود: امیدواریم مدیرکل هدایات به زودی نمایندگی خود را در شهرستان دایر کرده و کانون مذهبی و فرهنگی تأسیس کند. ” در این شهر ایجاد شده است.

امام چگنی با اشاره به لزوم حمایت از روحانیت در شهرستان و لزوم قدردانی از زحمات سپاه گفت:

وی با گرامیداشت روز راهداری و تجلیل از زحمات این اداره کل گفت: مطالبه مردم این است که خطرناک بودن راه های روستایی تصادفات زیادی را به همراه داشته است که لازم است اداره راهداری نسبت به تعمیرات و مقاوم سازی توجه بیشتری داشته باشد.

حافظی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امید ما به این بانوی بزرگوار است که در این دهه برادران و خواهران باید برای اجرای برنامه مورد نظر تلاش کنند زیرا این ایام نشانه و نشانه است. سند مظلومیت شیعه».

امام جمعه چگنی با تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: مردم باید به درس و علم توجه جدی داشته باشند. مرحوم فیلسوف که در سالگرد وفات ایشان است، به این نگرش توجه ویژه داشتند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید