وعده های پشت سد کوهبرد/ مسئولان به فکر جوانان بیکار و مظلوم کهگیلویه هستند.


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836399

کهگیلویه شهری صنعتی است که وارث بسیاری از پروژه های راکد و ناتمام بر پیکره شکننده خود است که گویی این پروژه ها به سرانجام نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، کهگیلویه شهری بدون صنعت است که بسیاری از پروژه های راکد و ناتمام را بر پیکره ضعیف خود به یاد می آورد و آن طرح ها به سرانجام نمی رسد.

اگر تقویم دو سه دهه اخیر کهگیلویه را ورق بزنیم، به لیست بلندبالایی از وعده های تاریخ مصرف گذشته دست می یابیم که حکایت از آیین کلنگ زنی، اتمام و زمان بندی تحویل دارد، اما کارنامه این پروژه های ناتمام گویای وعده های خیالی مسئولان است. برای تکمیل پروژه ها برای داده ها

آب انبار شهید دل نسب کوهبرد کهگیلویه را می توان یکی از پروژه های مهم در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان دانست.


434839 خبر خاکستری


در سال 1390 سد این سد تخریب شد و از سال 1394 با حمایت دولت تدبیر و امید باید روند ساخت تسریع می شد تا مزارع تشنه دهدشت از آب این سد سیراب شود.


به گفته مسئولان، با بهره برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد، 350 هکتار از آب باران حومه غربی دهدشت به آب تبدیل شده و برای بیش از 350 نفر شغل ایجاد کرده است.


در بازدیدهای سالانه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از این پروژه، پیشرفت بالای 90، 95 تا 97 درصد را در این پروژه عنوان کردند، اما به نظر نمی رسد این درصد بخواهد به 100 برسد و باز باشد.


در صورت تکمیل و بهره برداری از این سد در شهرستان کهگیلویه، دشت ها و زمین های مستعد این شهرستان زیر کشت رفته و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه به ویژه برای بانوان کارگر این شهرستان خواهد داشت. در فصل گوجه فرنگی چینی به شهرهای همسایه بروید.


به گفته مسئولان این پروژه قرار بود پس از 5 سال و در سال 1377 به بهره برداری برسد اما با گذشت 10 سال از آغاز کلنگ زنی این پروژه هنوز اجرایی نشده است.


امام جمعه شهر دهدشت درباره روند لاک پشت های سد کوهبرد و بی توجهی مدیران شهری گفت: پروژه های حیاتی شهرستان تا راه نجات کهگیلویه از کشاورزی هرگز مورد توجه قرار نمی گیرد.

434838 خبر خاکستری


حجت الاسلام وحدانی فر افزود: سد کوهبرد در سفر وزیر جهاد کشاورزی مورد بازرسی قرار گرفت و برای تکمیل آن 360 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد اما مسئولان استانی پیگیر اعتبارات سفر رئیس جمهور نیستند.


وی با انتقاد از قدرت چانه زنی مسئولان استانی گفت: مسئولان استانی ما قدرت چانه زنی و هنر جذب اعتبار را ندارند اما جای نگرانی است که چرا به طرح هایی که نقش حیاتی در تولید، اشتغال و کشاورزی دارند توجه نمی شود. .


استاندار کهگیلویه در بازدید از این پروژه گفت: موانع پیشرفت این پروژه مهم را از نزدیک بررسی می کنیم تا به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.


عبدالعزیز موسوی افزود: در صورت تزریق اعتبارات تخصیص یافته برای این طرح، انتظار داریم تا پایان سال 1401 این سد آبگیری شود و به کشاورزان منطقه تحویل دهیم.


وی افزود: با توجه به اهمیت گردشگری و کشاورزی، احداث سد می تواند تاثیر بسزایی در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه داشته باشد.


اما به نظر می رسد جادوی تمدید پروژه ها در این شهر به این زودی ها نخواهد شکست زیرا پروژه ای که قرار بود در مدت پنج سال با وام 2 میلیارد تومانی تکمیل شود وارد دهه دوم خود شده است که مسئولان پروژه می گویند بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما به دلیل ادعای پیمانکار و کمبود اعتبار با وجود نزدیک شدن به وعده کم آبی، انتظار می رود.


با این تفاسیر معلوم نیست این وعده افتتاح پروژه تا پایان سال چه زمانی محقق می شود.


بازدیدهای مسئولان از تئاتر تاکنون نتوانسته به بهره برداری از این پروژه کمک کند و سد همچنان منتظر وعده های دولت مردان است.


انتظار می‌رود استاندار و مسئولان استانی بیش از یک دهه منتظر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، دستوری برای التیام زخم‌ها و آیین حفاری خبر تغییر، اشتغال و امید در جان‌های کره زمین باشند. راه حلی بیابند و دیگر قول اجرای این پروژه را در سال های آینده ندهند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید