وعده وزیر صمت برای تکمیل خودروهای ناقص/ قیمت بازار متعادل است

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779535

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنعت قول داد خودروهای معیوب در پارکینگ خودروسازان تکمیل شود. با تحقق این موضوع و واردات خودرو، قیمت خودرو واقعی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته فعالان حوزه خودرو، در حال حاضر حدود 140 هزار خودروی معیوب در پارکینگ های ایران خودرو و دپوی سایپا وجود دارد و این امر باعث تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان شده است. در این مورد اخیراً رضا فاطمی امین وزیر صنعت در جلسه ای با نمایندگان مجلس قول داده بود خودروهای ناتمام را تکمیل و به مشتریان عرضه کند.

بهزاد رحیمی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنعت و معدن وعده تکمیل خودروهای ناقص خودروسازان را داد. کف پارکینگ قیمت ماشین واقعی خواهد بود.

وی افزود: واردات محدود پیش بینی شده در طرح ساماندهی صنعت خودرو نه تنها تهدیدی برای تولید داخلی نیست، بلکه انگیزه خودروسازان داخلی را برای ارتقای کیفیت و افزایش تولید افزایش می دهد.

رحیمی افزود: بر اساس این طرح صادرات خودرو یکی از منابع تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو محسوب می شود که خودروسازان مجبور به ارتقای کیفیت هستند.

رحیمی افزود: اکنون که تعداد خودروهای معیوب در پارکینگ های کارخانه خودروسازی به حدود 140 هزار خودرو رسیده است، می توان خودروسازان را مجبور به تکمیل این خودروهای معیوب از طریق واردات کرد تا عرضه و تقاضا با عرضه بازار متعادل شود. “

وی در ادامه با بیان اینکه با واردات خودرو از حباب قیمتی خودروهای چهارچرخ کاسته و قیمت ها متعادل می شود، ادامه داد: در حال حاضر خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شده است که با شکستن انحصار از طریق واردات از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید