وقتی قیمت خانه چراغ مسافرخانه های مخروبه کرج را روشن می کند!

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800645

با افزایش اجاره بها و کاهش شدید توان اقتصادی مردم، شهروندان البرز به اتاق هایی در فاصله 10 تا 15 متری پناه برده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از « تیتریک » ; با افزایش اجاره بها و کاهش شدید توان اقتصادی مردم، شهروندان البرز به اتاق هایی با مساحت 10 تا 15 مترمربع پناه برده اند.

اتاق هایی که مانند خوابگاه های دانشجویی همه چیز مورد نیاز شما را دارند.

اجاره خانه 6 و 8 متری در کرج و تهران

صاحب خانه 30 متری در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: برای اجاره این خانه 50 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اجاره ماهانه در حال افزایش است و تنها با این شرایط زندگی می توانم با کار شبانه روزی زندگی خود را تامین کنم.

او گفت: در این شرایط باید برای همیشه تشکیل خانواده را فراموش کنم.

وی افزود: گرانی و تورم مهم ترین عوامل کاهش گرایش جوانان به تشکیل خانواده است، قیمت مسکن در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته و تنها افرادی که از حمایت مالی برخوردار هستند، توان پرداخت آن را دارند.

این شهروند تاکید کرد: دنبال خانه می گشتم که در روزنامه با اتاق های 6 متری 8 متری برای اجاره مواجه شدم، امیدوارم کارمندان هر از چند گاهی قسمت مسکونی روزنامه ها را مطالعه کنند.

بسیاری از خانه های کرج به دلیل گرانی خالی است

یکی دیگر از شهروندان البرزی به خبرنگار تیتریک گفت: در سال های اخیر قیمت مسکن در تهران و کرج به قدری افزایش یافته که مردم توان خرید و اجاره را ندارند.

وی ادامه داد: برای اجاره خانه 50 متری در متراژ متوسط ​​باید بالای 300 میلیون ودیعه پرداخت کرد و اجاره ماهانه آن چند میلیون است.

این مستاجر افزود: مردم در گذشته برای خرید خانه وام می گرفتند، اکنون برای اجاره خانه وام می گیرند که در بیشتر موارد پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: دو سال است که تشکیل خانواده می دهم، شغلم در تهران است، اما از آنجایی که نمی توانم خانه اجاره کنم و یا خانه بخرم، در شهر زندگی می کنم و در طول هفته شب را در خوابگاه می گذرانم و پنجشنبه. و جمعه به روستایی نزدیک زنجان برمی گردم.

این شهروند گفت: چنین زندگی در حال افزایش است و مسئولان باید برای این مهم چاره ای بیندیشند.

وی ادامه داد: بسیاری از خانه های کرج به دلیل گرانی خالی است اما نمی خواهند خانه هایشان را با اجاره کمتر در اختیار زوج های جوان بگذارند و به همین دلیل نظارتی بر این مهم وجود ندارد.

یک مادر از کمبود بودجه برای تامین مسکن فرزندش گلایه کرد

مادر البرزی به خبرنگار تیتریک گفت: همسرم کارمند است و دو فرزند داریم که یکی از آنها را ازدواج کردم اما واقعاً نمی توانم برای پسرم مسکن تهیه کنم و از عروسم خواستم با ما زندگی کند. اما او نپذیرفت.”

وی ادامه داد: پسر و عروسم دو سال است که ازدواج کرده اند اما نمی توانیم مسکن تهیه کنیم و از طرفی برای دریافت وام با ضمانت دولت اقدام کردیم اما نتوانستیم آن را پیدا کنیم و اکنون پسرم زندگی به دلیل مسکن از هم می پاشد.”

این شهروند افزود: برای اجاره مسکن به شهرهای اطراف استان رفتیم اما قیمت ها واقعا بالاست و با ودیعه ای که داریم امکان تهیه مسکن وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید امتیازات ویژه ای به جوانان بدهد چرا که آنها در زندگی خود اول هستند.


خانه های گران قیمت باعث رونق کاروانسراهای قدیمی البرز شد

مسئول اتاق های یک مسافرخانه قدیمی در کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: معمولا در هر اتاق دو یا سه نفر زندگی می کنند که هیچ ارتباطی با هم ندارند، اما برای امرار معاش مجبور به تحمل یکدیگر هستند. “

وی ادامه داد: در سال های اخیر که قیمت مسکن افزایش یافته، تقاضا برای چنین اتاق هایی افزایش یافته است.

این شهروند افزود: برخی از این افراد حتی نمی توانند نان شب تهیه کنند و گرسنه به رختخواب می روند و ایجاد خانواده و خانه یکی از آرزوهای آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید