وقتی معاون وزیر شدم، ویلموتس رفته بود، اما من مسئول بودم/ سابقه من نشان می دهد که هیچ گرایش سیاسی نداشتم.


ساعت: 11:32
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885834

معاون اسبق ورزش حرفه ای و قهرمانی اداره ورزش گفت: زمانی که معاون وزیر شدم ویلموتس رفته بود اما من مسئول بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی علینژاد معاون اسبق ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و عضو هیئت رئیسه فدراسیون ووشو نیز از کاندیداتوری خود برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک خبر داد..

علینژاد پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من سال ها در عرصه ورزش مسئولیت داشتم، 26 سال سابقه مدیریت دارم و آخرین آن نایب قهرمانی وزارت ورزش بود که خوب داشتم. تجربه. من 13 سال رئیس فدراسیون ووشو بودم. من در عرصه بین المللی تجربه دارم و نایب رئیس فدراسیون آسیایی هستم و به همین دلیل به عنوان رئیس کمیته معرفی شدم..

وی افزود: کمیته زیرمجموعه وزارت امور خارجه ایران است و نیازمند افرادی است که دیپلماسی ورزشی، روابط بین الملل را بلد باشند و برای حمایت از ورزش قهرمانی، کسانی که این موضوع را چشیده اند، مسئولیت را بر عهده بگیرند. برای رئیس جمهور. امیدوارم اعضای مجمع مورد لطف من باشند.


جای بزرگانی چون پولادگر و کیومارت هاشمی در انتخابات نیست

معاون اسبق وزیر ورزش در خصوص انتخاب کارشناسان ورزشی تصریح کرد: هر انتخاباتی روندی دارد و بخشی از آن معرفی کارشناسان ورزشی بود. رئیس کمیته افراد را معرفی و هیئت اجرایی آنها را تایید می کند. این روند تکمیل شد و اوزیران ها مردم خود را انتخاب کردند. شما نمی توانید از کسی انتقاد کنید زیرا انتخاب بازیکنان بر عهده آنها بود، هرچند جای بازیکنان بزرگی مانند پولادگر، کیومارت هاشمی و اصغر رحیمی خالی خواهد بود زیرا آنها سرمایه های ورزش هستند..


سابقه من نشان می دهد که هیچ گرایش سیاسی ندارم


علی نژاد در پاسخ به این سوال که معمولا روسای کمیته های ملی المپیک با حمایت دولت به راحتی می توانند بودجه را تامین کنند، آیا این حمایت را دارید، خاطرنشان کرد: سابقه من نشان داد که گرایش سیاسی نداشتم. من با 4 دولت در دوره های مختلف مسئولیت کار کرده ام. حمایت دولت قطعا مهم و موثر است زیرا ورزش برای آنها مهم است و بارها بر اهمیت ورزش تاکید کرده اند. بنابراین مشکلی نخواهد بود و هدف من خدمت به ورزش است، اگر نمی توانستم آن را تامین کنم، ادامه نمی دادم.


مهاجرت همیشه وجود داشته است

وی در خصوص مهاجرت نخبگان ورزشی گفت: این موضوع جدیدی نیست و قبل از انقلاب هم وجود داشت اما سنگین و ضعیف بود. مهاجران زیادی در ایران نبودند، اما چون ورزشکاران نخبه ای هستند که دیده می شوند و یک گروه مرجع هستند، تأثیر اجتماعی و سیاسی دارد. قوانینی در مورد استخدام، تحصیل و ارتش وجود دارد که به خوبی اجرا نمی شود. باید صندوقی ایجاد شود تا نخبگان ورزشی بورسیه شوند، باید با دستگاه های اجرایی مثل صمت و نفت برای تامین آینده آنها همکاری کنیم. کمتر این مهاجرت را در فوتبال و والیبال می بینید چون پول زیادی در کار است.

وی همچنین درباره حواشی که داشت و اینکه آیا برای تایید صلاحیتش مشکلی خواهد داشت یا خیر، گفت: حاشیه خاصی برای من ایجاد نشد..


من معاون وزیر شدم، ویلموتس رفته بود

رئیس سابق فدراسیون ووشو درباره قرارداد ویلموتس گفت: زمانی که مسئولیت داشتم صحبت کردم. من در نوامبر 2018 مسئولیت را بر عهده گرفتم و او در نوامبر رفت. آمدن و رفتن او به وقت من نبود، اما بارها در محافل مسئول بودم. معاون وزیر در آن زمان می تواند توضیح دهد، حالا که من مسئول نیستم، اما به دنبال تصمیم ویلموتس، وزارت یک تیم حقوقی تشکیل داد که من عضو کوچکی از آن بودم. جلسات متعددی در ریاست جمهوری برگزار شد، شاید 15 جلسه. قوی ترین تیم حقوقی تشکیل شد و دفاع خوبی صورت گرفت. از طرف ما، کارشناسانی در دادگاه حضور داشتند که در دوپینگ روسیه نیز دست داشتند و یا مسئول پرونده بلاتر بودند. وکیل پرونده همچنین مسئول بخش حقوقی بارسلونا بود. واسوق احمدی از ایران مسئولیت داشت و سخت کار می کرد. امیدوارم که حکم ویلموتس خسارت کمتری صادر کند.

وی در خصوص اینکه آیا به وی رای اعتماد می دهند یا خیر، یادآور شد: من در مجمع فردی ناشناس نیستم و امیدوارم به من رای اعتماد بدهند وگرنه ثبت نام نمی کردم..

دیدگاهتان را بنویسید