وقفی مروج فرهنگ شهادت و معارف الهی/ شرح برنامه های ایام فاطمیه در بیت الزهرا(س)


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916795

یادی از حضرت فاطمه (س) در میراث معنوی حاج قاسم;

مهدی صدفی مسئول امور اجرایی بنیاد بیت الزهرا(س) حاج قاسم گفت: در فاطمیه اول هر شب برنامه هایی با عنوان شب های اندوه با حضور هیئت مذهبی برگزار می شود. در ایام فاطمیه دوم از چهارم تا هشتم آذرماه، مراسم حج سالیانه برگزار می شود.قاسم میزبان خانواده شهید سلیمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی صدفی در گفتگو با را آرمان؛ وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: یکی از ویژگی های فرمانده دل ها سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ارادت و عشق به اهل بیت بود. درود خدا بر او و به جرأت می توان گفت که حاج قاسم ذوب از اهل بیت علیهم السلام بوده است.

رئیس امور اجرایی موقوفه بیت الزهرا(س) حاج قاسم ادامه داد: سردار سپهبد شهید سلیمانی با جان و دل به اهل بیت علیهم السلام ایمان داشت و همیشه راه و اخلاق را تعیین می کرد. اهل بیت علیهم السلام در خط مقدم زندگی خود و در ابعاد حائز اهمیت است و شاهد عرصه های مختلفی از زندگی حاج قاسم بودیم.

وی گفت: حاج قاسم با توکل و عنایت به خدا و دعوت به اهل بیت علیهم السلام و بویژه با ارادت و علاقه به حضرت زهرا سلام الله علیها چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن و حتی در زندگی مشکلات و گره های بسیاری را باز کرد و حتی در روزهای کور جنگ و روزهایی که رزمندگان اسلام در جبهه های خیر علیه باطل با مشکل مواجه شدند توسل به اهل بیت علیهم السلام مؤثر بود. و مشکلات را حل کرد. از این رو این عشق و ارادت تا آخرین لحظات عمر پربرکت حاج قاسم ادامه داشت و هر روز بر این عشق افزوده می شد.

e7a48f3f 063d 40fc a011 c17a10969d11 خبر خاکستری

صدفی با بیان اینکه بیت الزهرا(س) یکی از میراث های معنوی، فرهنگی و مذهبی حاج قاسم است، گفت: این مکان مانند سایر اماکن متبرکه که با همت و آرمان حاج قاسم ساخته شده است، به عنوان مکانی مذهبی پایگاه فرهنگی و مذهبی نه تنها شهرستان، بلکه استان کرمان نیز محسوب می شود.

مسئول امور اجرایی اوقاف بیت الزهرا(س) حاج قاسم گفت: بر اساس اهداف و نیات پاک سردار سلیمانی، بیت الزهرا(س) پایگاهی برای ترویج مسائل فرهنگی، معارف الهی و اهل بیت است. (علیهم السلام) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه است.

وی افزود: هر ساله در زمان حیات شهید سلیمانی و بعد از دوران دفاع مقدس که حاج قاسم در کرمان مستقر شد، هر سال در ایام فاطمیه فاطمیه دوم یعنی 95 روز بعد از شهادت این عزاداری برگزار می شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مجلسی برگزار کردند و پس از شهادت سلیمانی بنا به نیت واقف این مراسم همچنان ادامه دارد.

2acd449b 1c6a 4338 b779 4b8c82c18548 خبر خاکستری

صدفی ابراز کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه عزاداری در بیت الزهرا(س) برگزار می شود. از فاطمیه 1 برنامه های با عنوان «شب های حزن» از چهارشنبه 25 آذر آغاز می شود و هر شب هیئت مذهبی در فاطمیه 1 به عزاداری می پردازند و برنامه های فرهنگی و هنری را برگزار می کنند که از ساعت هفت بعد از ظهر آغاز می شود.

مسئول امور اجرایی موقوفه بیت الزهرا(س) حاج قاسم ضمن اشاره به مطلب فوق و با تاکید بر اینکه این برنامه ها تا فاطمیه دوم ادامه خواهد داشت، گفت: این رویکرد هم به مناسبت ایام فاطمیه و هم به مناسبت ایام فاطمیه است. در تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم این سلیمانی است.

وی تصریح کرد: پس از پایان برنامه های هفده روز اول فاطمیه که هیئت های مذهبی عزاداری می کنند، پنج شب آخر از 13 تا 20 آذرماه که دومین فاطمیه است در جشنواره سالانه حاج قاسم برگزار می شود. اقامه نماز و در این ایام ویژه برنامه هایی برگزار می شود که عبادت خوانی حضرت فاطمه زهرا(س)، روایتگری، سخنرانی، مداحی و مداحی خواهیم داشت.

1f9bafdb daaf 4260 8f29 384d066ab519 خبر خاکستری

صدفی خاطرنشان کرد: از جمله سخنرانان در این پنج عصر حجت الاسلام رفیعی خواهد بود و لازم به ذکر است که برنامه پنج شب در فاطمیه دوم به میزبانی خانواده شهید سلیمانی که مسئولیت را بر عهده دارند برگزار می شود. بیت الزهرا .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید