ویدیوی عجیب برای سالگرد سعید امامی

ویدیوی عجیب برای سالگرد سعید امامی

روز جدید : دوشنبه گذشته 30 خرداد ماه ویدیویی با «سالگرد سعید امامی» به آیدی تلگرام انصاف نیوز ارسال شد که پس از آن فرستنده به سرعت اکانت خود را حذف کرد. ویدیویی که او را «شهید مظلوم حاج سعید امامی» می نامند.69085798749879878 1 خبر خاکستری

در بخشی از این ویدئو به نقل از ناصر زرافشان، وکیل خانواده قربانیان قتل های زنجیره ای، نام خانوادگی او با «زرافشان» اشتباه گرفته شده و عنوان او «وکیل حقوقی و کارشناس سیاسی» است. .

این ویدئو همچنین بخشی از مصاحبه علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت هاشمی یعنی دولت قبل از دولت خاتمی را پخش می کند. در پاسخ به سئوال کنایه آمیز حسین دهباشی درباره سعید امامی مبنی بر اینکه «چرا نیروی خدمتگزار باید خودکشی کند؟»، گفت: دفاع من این بود که گفتم او خودکشی نکرده است. دهباشی می پرسد پس کی او را کشت؟ فلاحیان پاسخ می دهد بگو که با آنها دوستی!

سیدمحمود نبویان، نماینده فعلی مجلس در بخشی از این ویدئو که احتمالا در برنامه به آن پرداخته می شود، می گوید: «وزارت اطلاعات مانع بود و می خواستند او را بگیرند». آنها چه کردند؟ قتل های زنجیره ای چه کسی کار می کرد؟ گفت امامی؟! چرا فقط اسم سعید امامی را می دانیم؟ چرا برای مردم روشن نیست؟ من به شما توضیح خواهم داد. سعید امامی صد در صد قدرت ولایی بود. شخص دیگری نام دارد. با سعید امامی چه کردی؟ دارو خورد و جان داد و خودکشی کرد! این ؟! من باید بگم من در مورد مقام ارشد وزارت اطلاعات در زمان قتل های زنجیره ای صحبت می کنم. ما الان هیجان زده ایم. “برای سخنرانی با هم در شیراز بودیم. دوباره سوار هواپیما شدیم. خودش مستقیم گفت من رفتم سردخانه را باز کردم. هیچ قسمتی از بدن سعید امامی نبود که توسط کابل سیاه نشده باشد.”

سخنان علی اکبر رفیع پور، سخنران اصولگرا نیز در این ویدئو پخش می شود: «خودکشی بسیار فنی بود، بسیار محتاطانه. «می خواست ضربه بزند تا بقیه شبکه لو نرود. در این ویدئو آمده است: «علی اکبر رائفی‌پور و علیرضا پورمسود که زمانی سعید امامی را شهید سرکوب‌شده خطاب می‌کردند، اکنون نفوذی‌های خارجی نامیده می‌شوند تا پرونده قتل را منحرف کنند و او را در قبر سعید امامی دفن کنند».

در بخش‌هایی از فیلم به فیلم‌هایی اشاره می‌شود که احتمالاً شخصیت‌های آن نقش سعید امامی را بازی کرده‌اند. همچنین چند مصاحبه قدیمی با مسعود کیمیایی کارگردان در این ویدئو پخش می شود که به دعوت سعید امامی از جامعه سینمایی به این نشست اشاره دارد.

همچنین در بخشی از این فیلم به همراه پخش عکس سعید امامی (اسلامی) در بازجویی ها نوشته شده است:…»

در انتهای این ویدئو در کنار تصویر سنگ قبلی سعید امامی نوشته شده است: انتقام می گیریم حاج سعید.

30 خرداد 1378 سالگرد درگذشت سعید امامی است که علت مرگ و نقشش در قتل های زنجیره ای هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید