ویروس RSV چیست؟ | روز جدید

ویروس

روز جدید RSV یک ویروس تنفسی است که کودکان را از یک روز تا دو سالگی مبتلا می کند و در نوزادان علائم شدیدی دارد.

در ماه های نوامبر و دسامبر هر سال، RSV یا ویروس سلول تنفسی، ویروسی که کودکان یک تا دو ساله را مبتلا می کند و علائم شدیدی در نوزادان دارد، منتشر می شود و علائم شدیدی برای نوزاد دارد.

این ویروس اخیراً در مصر مطرح شده است و برخی می گویند این ویروس جدیدی است که کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث وحشت والدین و فرزندان آنها در مدارس می شود.

شایع ترین علت عفونت های تنفسی

این ویروس شایع ترین علت عفونت های حاد تنفسی در نوزادان و کودکان خردسال تا سه سال در سراسر جهان است، نه فقط در مصر.

این را وزارت بهداشت مصر در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر “جدید بودن” ویروس تایید کرد. در این بیانیه آمده است: «ویروس حسی تنفسی یک ویروس تنفسی رایج است که معمولاً علائم خفیفی شبیه علائم سرماخوردگی ایجاد می‌کند». این یکی از شناخته شده ترین ویروس هایی است که با تغییر فصل علائم تنفسی ایجاد می کند.

او گفت: “مردم ظرف یک یا دو هفته بهتر می شوند.” اما به ویژه در نوزادان و افراد مسن می تواند خطرناک باشد. ویروس سلول های تنفسی شایع ترین علت برونشیت (التهاب راه های هوایی کوچک ریه) و ذات الریه است که یک عفونت ریه در کودکان زیر یک سال است.

بچه های بزرگتر

محمد شبیب، متخصص اطفال گفت: علائم RSV شبیه علائم سرماخوردگی است و از قرن بیستم وجود داشته است.

وی به اسکای نیوز عربی گفت: این ویروس با شروع فصل زمستان شیوع پیدا می کند و علائم آن شبیه علائم سرماخوردگی است.

محمد شبیب گفت: در سنین یک سالگی باعث برونشیت و تنگی نفس و در مواردی عفونت ریه می شود.

وی با توصیه به والدین برای مراقبت از فرزندان گفت: مهمترین کاری که می توان انجام داد این است که فاصله خود را رعایت کنید، نوشیدنی گرم بنوشید و در صورت بروز علائم کودک را بیرون نگذارید.

این متخصص تغذیه، واکسیناسیون و تهویه مناسب را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بین علائم ویروس و ویروس کرونا خلط وجود دارد، به ویژه اینکه ویروس کرونا بر سیستم تنفسی نیز تاثیر می گذارد.

محمد شبیب گفت: در صورت “قوی” بودن علائم و همچنین بسته به سن به پزشک مراجعه کنید اما بر لزوم مراجعه فوری به پزشک به ویژه برای کودکان زیر دو سال تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید