ویلا به جای آپارتمان; در قالب نهضت ملی مسکن، ساخت 8000 واحد طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان آغاز شد.


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914682

عطاءالله اکبری گفت: علاوه بر پروژه های قبلی نهضت ملی مسکن در استان، ساخت 8 هزار واحد دیگر از این پروژه در زاهدان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا الله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: 113 هکتار زمین برای تحقق این تعداد واحد مسکونی پیش بینی شده است که برای آن پروانه ساختمانی نیز گرفته شده است.

وی ادامه داد: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای تحت پوشش این اداره کل در برنامه چهارساله 96 هزار و 196 واحد است که تاکنون 11 هزار و 671 واحد آن ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه این استان هم از نظر ساخت، تامین زمین و پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در رده برتر کشور قرار دارد، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها تلاش می شود تا پایان سال جاری به حدود 2000 برسد. تکمیل و راه اندازی واحد مسکونی این پروژه مهم ملی.

اکبری با اشاره به اهمیت ساخت کلبه در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای اینکه همه مردم بتوانند از مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، امکان ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح مسکن وجود دارد. اگر زمین در شهرهای کوچک وجود داشته باشد.

وی گفت: همچنین برای افرادی که به صورت شخصی و یا برای سازندگان حرفه ای اقدام به ساخت واحد می کنند، می توان با ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن، درخواست تسهیلات بلاعوض کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ارتقاء و خدمات زیربنایی را بخشی از خود پروژه دانست که باید همزمان با اجرای طرح انجام شود و گفت: در طرح ملی ترافیک استان، پیش بینی های لازم برای سطوح خدمات انجام شده است.

وی در خصوص خدمات شهری طرح نهضت ملی مسکن شامل فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و درمانی در سیستان و بلوچستان گفت: در تمامی طرح های مجزا در استان، سطوح خدماتی به تفکیک روی نقشه ها دیده می شود.

اکبری اضافه کرد: بنابراین زمین را به مسئولان مربوطه واگذار می کنیم تا خدمات شهری بسازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید