ویژه برنامه دولت برای محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان / یکی از کلان پروژه های دولت سیزدهم که در پایتخت دریایی ایران ساخته می شود.

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792587

معاون اقتصادی رئیس جمهور در سفر به چابهار گفت:

محسن رضایی در سفر خود به چابهار که بدون تشریفات انجام شد، گفت: یکی از 14 مگا پروژه مورد تایید ما در چابهار، پایتخت دریایی ایران ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه سفر به چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد به سیستان و بلوچستان سفر کردم.

وی افزود: منطقه چابهار اولین دروازه ورود به ایران و پایتخت دریایی کشور است و قدمتی چند هزار ساله دارد اما متاسفانه قبل از انقلاب به دلیل سیاست استعماری منطقه چابهار هرگز به مرکز و کریدور شمال به جنوب متصل نشد. آنها هرگز اجازه توسعه این منطقه را ندادند.

رضایی گفت: بعد از انقلاب به دلیل تحریم ها و مشکلات نظامی نتوانستیم از این کریدور، بندر و دروازه توسعه اقتصادی ایران استفاده کنیم. در این دولت با جدیت به دنبال توجه به توسعه سیستان و بلوچستان از زابل تا چابهار هستیم و گفت: نه تنها موضوع محرومیت زدایی، بلکه این منطقه می تواند نقش بسیار تعیین کننده و راهبردی در توسعه کل کشور داشته باشد. .

وی گفت: یکی از 14 مگا پروژه ای که در حال تصویب هستیم در همین منطقه چابهار خواهد بود. امروز ما به پروژه بزرگی که در اینجا انجام خواهد شد، در چه زمان، موضوع و ماهیت نگاه خواهیم کرد.

به گفته دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیروهای مسلح در چابهار، زیرساخت های بسیار خوبی ایجاد شده و امید است بتوانیم یکی از این کلان پروژه ها را در دولت سیزدهم در منطقه برنامه ریزی و اجرا کنیم.

ad38e7b1 2271 4ab7 9ad3 2a1b980c8bd4 خبر خاکستری

پروژه صلح؛ منبع عظیمی برای توسعه سیستان و بلوچستان

وی ادامه داد: خط لوله ای که به سیستان و بلوچستان آمده و قرار بود به عنوان پروژه صلح از این استان عبور کند، منبع عظیمی برای توسعه صنعتی منطقه است.

رضایی گفت: انتظار می رود منطقه آزاد و پتروشیمی در کنار صنایع پایین دستی مجتمع پتروشیمی را ایجاد و استفاده کنند و دولت باید با استفاده از آخرین فناوری ها و به ویژه تجربه ای که در صنعت پتروشیمی کشور داریم، حمایت کند. جدی خواهد بود و امیدوارم کارها با سرعت بیشتری پیش برود تا شاهد افتتاح این مجموعه در این دولت باشیم تا از تولیدات آن برای صنایع پایین دستی، مصرف داخلی و صادرات استفاده شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای روابط اقتصادی با پاکستان گفت: پاکستان یکی از بهترین دوستان ما در طول تاریخ انقلاب است، جمعیت مسلمان بسیار زیادی دارد، ظرفیت بسیار خوبی دارد، دولت در نظر دارد از این ظرفیت های اقتصادی استفاده کند. اگر از روش متقابل استفاده کنیم، درصد تجارت ایران با پاکستان بسیار پایین باشد، این مهم را گسترش خواهیم داد.

987ad3f8 29cd 438c 98da ab3f982141e4 خبر خاکستری

شورای مشترک اقیانوس هند فعال تر می شود

وی گفت: ایران، پاکستان، هند و افغانستان چهار کشوری هستند که اقیانوس با آنها روابط مشترک دارد، بنابراین شورای مشترک اقیانوس هند را فعالتر خواهیم کرد. اقیانوس هند احتمالاً یکی از مراکز بزرگ تمدن در جهان در این دوره بوده است.

دولت قصد دارد به نوسانات نرخ ارز پایان دهد

وی با اشاره به نوسانات ارزی گفت: قیمت ارز مشکلی است که به دلیل تحریم های اقتصادی دچار نوسان می شود، با افزایش تولید و لغو تحریم های داخلی و مذاکراتی که دوستان در سطح بین المللی انجام می دهند، ارزش پول ملی افزایش یافت. ثبات بیشتری خواهد داشت و نرخ ارز در سال های آینده بهتر مدیریت خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای بازدید و بررسی ظرفیت های اقتصادی منطقه ساحلی مکران به چابهار پایتخت دریایی ایران سفر کردند.این یک سفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید