ویژه برنامه های دهه کرامت در هرمزگان برگزار می شود/ وجود کاروان های شادی در اقصی نقاط استان


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839196

رئیس ستاد برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» هرمزگان:

رجبیان گفت: پانزدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی در سایه خورشید با حضور سه کاروان متشکل از مسئولان حرم علی بن موسی الرضا (ع) از 11 تا 21 خردادماه در دهه کرامت آغاز می شود. ) و مبلغین استان هرمزگان در اقصی نقاط استان و در تمامی شهرستان ها حضور خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبیان رئیس جشن های مردمی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: پانزدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر نور خورشید از 11 تا 21 خردادماه در ایام دهه کرامت با حضور سه کاروان متشکل از خادمان آستان مقدس حرم مطهر برگزار می شود. علی بن موسی الرضا(ع) و مبلغان از استان هرمزگان آغاز می شود و این کاروان در اقصی نقاط استان و در همه شهرستان ها حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشن های مردمی و بین المللی زیر آفتاب گفت: ترویج سنت و سیره امام رضا علیه السلام با رویکرد بیان مفاهیم سبک زندگی دینی متناسب با نیاز عموم، ترویج و بهره مندی از سنت حسنه. عبادت از راه دور بر اساس مبانی دینی، تقویت و ارتباط مستمر با امام معصوم و پیروی از سیره ایشان، تقویت جریان های مؤثر جوانان مؤثر، معتقد، فعال و پشتیبان انقلاب اسلامی، توسعه، حمایت و هدایت حکیمانه. برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت از جمله این اهداف است.

رجبیان همچنین ترویج نشاط دینی و ایجاد شادی و نشاط در جشن ها و مراسم عمومی، تحکیم وحدت بین اقوام و سلایق مختلف با تجمع در پرتو درخشش از دیگر اهداف حضرت رضا علیه السلام برای جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید. در استان ذکر شده

مسئول جشن های مردمی استان هرمزگان ابزارهای زیر را در اختیار داشت: جشن های ملی و بین المللی زیر آفتاب توسط شبکه جوانان رضوی استان هرمزگان و با همکاری تشکل های مردمی استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: بالغ بر 60 عنوان برنامه فرهنگی، هنری، تبلیغی و مذهبی برای ضیافت خورشید ساخته شده است که امیدوارم با همت اعضای شبکه جوانان رضوی و مجری برنامه بتوانم بیش از 30 عنوان از این برنامه ها جمع آوری کنم. سازمان های استان هرمزگان پیش بینی می شود بتوانیم نزدیک به 200 رویداد فرهنگی، هنری، مذهبی و تبلیغی را در اقصی نقاط استان هرمزگان برگزار کنیم.

رجبیان افزود: عبادت بیماران در بیمارستان ها، بازدید از منزل خانواده شهدا برای ادای ادب، بازدید از مراکز نظامی، بازدید از صنایع و کارخانجات، دیدار با ائمه جمعه و مسئولان استانی، عیادت با محرومان از روستاها. روستاها، حضور در جشن های مردم دهه کرامت، زیارت گلزار شهدا و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، بازدید از زندان ها و کانون های اصلاح و تربیت، تجلیل از دختران، شکفتن نور، زیارت مزار، زیارت جشن های ویژه زوج های جوان از جمله برنامه های دهه کرامت به عنوان جشن های زیر آفتاب برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید