وی در زمان اعتراض معلمان وزیر آموزش و پرورش کربلا بود

وی در زمان اعتراض معلمان وزیر آموزش و پرورش کربلا بود

محمد وحیدی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در اسفندماه گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، تاخیر در پرداخت پیش بینی می شد و مسئولان نیز از این پیش بینی مطلع بودند.

این نماینده مجلس گفت: عدم درک صحیح وزیر آموزش و پرورش و تیم مالی از این بحث و عدم همکاری مناسب سازمان برنامه و بودجه در نهایت باعث بروز این حوادث شد. در چنین شرایط حساسی خود وزیر نیز چند روزی در سفر زیارتی کربلا بود و در حالی که فرهنگیان در شرایط حساسی بودند در کشور حضور نداشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبات به حق معلمان و بازخوردهای دریافتی از نمایندگان مردم در سراسر کشور، روند اصلی ورود به مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورده و آینده این وزارتخانه ها توسط مجلس مشخص می شود. .

واحدی با اشاره به اینکه این آسیب نباید به بدنه، دولت و نظام منتقل شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش مابه التفاوت را پرداخت کرد و مصوباتی که به طور کامل اجرا نشد، به استان ها اعلام کرد که وضعیت باید شفاف شود. که مربیان بلاتکلیف نمانند.

به گزارش ایسنا، نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی گفت: به رئیس جمهور پیشنهاد شده است از حداکثر اختیارات خود برای حل این مشکل استفاده کند و در صورت لزوم مجلس نیز می تواند بودجه را افزایش دهد و قانون را اصلاح کند.

اطلاعیه آموزشی عدم پرداخت حقوق معلمان

امروز وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص عوامل تاخیر و نحوه پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفند ماه 1401 نوشت: متاسفانه با توجه به تغییر در پرداخت دستمزد اسفند ماه در آخرین لحظات پایان سال 1401 در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان مشکلی وجود دارد که از همه همکاران عذرخواهی می کنیم. طبق دستور کتبی وزیر محترم آموزش و پرورش مورخ 29.12.1401 قصوری که منجر به تأخیر و پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه وزرای محترم آموزش و پرورش شده بود توسط معاونت برنامه ریزی و منابع ریاست جمهوری کشف شد. انکشاف، اداره برنامه و بودجه و اداره کل دارایی که بدون شک تحت قوانین رسیدگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید