٤ عامل مؤثر در افزایش هزینه ها

وی ادامه داد: حل مشکلات واحدهای اقتصادی یکی از برنامه هایی است که ملاک توسعه وزارت اقتصاد در راستای تحقق توسعه است تا بتوان از ظرفیت همفکری نخبگان برای عبور از این مشکلات استفاده کرد. “

هندوزی تاکید کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های این وزارتخانه، تلاش شده است تا زمینه توسعه کشور فراهم شود. به همین دلیل پیشنهادی به هیئت دولت ارائه شده است که 5 درصد از درآمدهای مالیاتی برای تولید استفاده شود. “

وی ادامه داد: با توجه به نوسازی سیستم های اطلاعاتی و هوشمندسازی فرآیندها، شاهد این هستیم که در حوزه مجوزهای کسب و کار فعالیت ها قابل رصد و پیگیری است، اما نباید انتظار داشت که همه مشکلات عمومی ظرف یک سال برطرف شود.

وی ادامه داد: برنامه های کاربردی ویژه ای برای بهبود اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است و همه تصمیم گیران اقتصادی کشور در تلاش هستند تا قوانینی با جهان بینی کلی به تصویب برسانند که بیشترین کارایی و کمترین ضرر را داشته باشد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: مودیان جدید تاوان فرصت افزایش پایه مالیاتی را به دوش می کشند و دولت، مردم و بنگاه های اقتصادی در سال 1340 مشکلی از بابت درآمدهای مالیاتی نخواهند داشت.

وی در خصوص ارز ترجیحی نیز گفت: دولت برای هوشمندسازی یارانه ها 3 میلیارد تن وام برای حذف تدریجی ارز ترجیحی از کالاها در نظر گرفته است در حالی که بازار مشکلی نخواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در جراحی اقتصادی در دولت سیزدهم، این عاملی است که در نهایت به نفع تولید است و با ارائه تخفیفات ویژه به تولیدکنندگان داخلی، صادرات به جذابیت خاصی برای فعالیت اقتصادی تبدیل می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: برنامه اقتصادی دولت موجب تقویت بنیان اقتصادی جامعه می شود و می تواند آینده اقتصادی کشور را تضمین کند.
هندوزی ادامه داد: مالیات بر مشاغل یکی از طرح هایی است که در دولت قبل اجرا نشد اما دولت سیزدهم از این طرح استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های اقتصادی دولت برای افزایش پایه مالیاتی عملی نیست، گفت: پرداخت مالیات بر واحدهای صنعتی بزرگ در استان ها می تواند درآمدهای مالیاتی هر استان را بهبود بخشد، بنابراین چنین واحدهایی مجبور به پرداخت مالیات در تهران نیستند. . “

خاندوزی همچنین با اشاره به افزایش هزینه ها خاطرنشان کرد: رشد نقدینگی، شبکه بانکی و تورم بر رشد هزینه ها تأثیر گذاشته است، اما افزایش هزینه های تولید اصلی ترین عاملی است که بر رشد کلی قیمت ها (هزینه ها) تأثیر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید