پادخندق به روایت آزاده گچسارانی/ روزی که رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در برابر آتش دشمن حماسه آفریدند.


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878026

آزاده گچسارانی گفت: برای رژیم بعث تعجب آور بود که با وجود تجهیزات و تسلیحات نتوانست در کنار 85 دلیر خستگی ناپذیر پادکندگ ایستادگی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد کریم موسوی آزاده گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس در خصوص رشادت های رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات پد خندق گفت: از پیشروی های دشمن تا خاک میهن اسلامی مان.

وی افزود: این قسمت از جزیره مجنون یعنی خود پادخندق در وسط آبراهه هور و جزیره بود که در حین عملیات راهی برای نجات عزیزان وجود نداشت به جز آبراه که قرار بود با یک قایق.

موسوی ادامه داد: کل ماموریت ما یک ماه بود. دشمن در منطقه عملیاتی پادکندگ دست به هر کاری زد. او نتوانست منطقه را اشغال کند و آن منطقه را از دست رزمندگان عالی رتبه استانی بگیرد. هشتاد و پنج مرد شجاع خستگی ناپذیر تردمیل نداشتند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: دشمن در نهایت تصمیم به اقدام هوایی گرفته تا بتواند محور عملیاتی خندق را محاصره کند و مقاومت رزمندگان اسلام را که گفته می شود پیروز هستند بشکند.

موسوی ادامه داد: در همان عملیات 24 ساعته صدها یا هزاران نفر از نیروهای دشمن در همان منطقه پادکندگ با آتش شدید رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد کشته شدند، حتی زمانی که ما را کاملا محاصره کردند و از زمین به رزمندگان حمله کردند. ، دریا و هوا. باران گلوله دشمن بود.

آزاده گچسارانی ادامه داد: در نهایت تعدادی از بستگان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز به اسارت این دشمن درآمدیم. از این رو ساعت حدود چهار و نیم بعد از ظهر روز چهارم مرداد 1346 بود و در این بین تعدادی از دوستان و همسنگران ما در پادکندگ کشته شدند و تعدادی مجروح نیز به اسارت درآمدند.

وی افزود: زمانی که ما را از سرزمین مقدس جمهوری اسلامی به عراق بردند، عراقی ها به سرعت پل شناور را در کنار سایت انداختند و اسرا را به آن طرف منتقل کردیم. اجساد بسیاری از نیروهای بعثی که توسط سربازان شجاع نزدیک به استان ما کشته شدند، در کنار این شناورها و در آب قرار داشت.

موسوی ادامه داد: شب عملیات پادخندق بنده با یکی از پسرعموهایم به نام پاسدار شهید زکریای آرام بن تا زمان شهادتش بودم، صبح که دیگر او را ندیدم. با خبر شدیم که در پادکندگ به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

آزاده گچسارانی گفت: در این عملیات دشمن نتوانست ما را شکست دهد تا اینکه ما را عقب راند و به ما پشت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید