پارسال 722 میلیارد تومان تسهیلات استخدامی پرداخت شد

وی افزود: در سال 95 با دریافت مجوز از بانک مرکزی، صندوق قرض الحسنه امداد استانی تاسیس و تاسیس شد و هم اکنون 34 شعبه فعال در 31 استان داریم.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد استان تصریح کرد: در مجموع نزدیک به 760 شعبه و باجه در سراسر کشور به متقاضیان کمیته امداد و نیازمندان خدمات پرداخت کمک ارائه می کنند.

صندوق امداد استان بزرگترین مجموعه وام در کشور است

وی گفت: در حال حاضر بیش از 8 میلیون مشتری دارای حساب قرض الحسنه امداد ولایت هستند و به تعبیری بزرگترین مجموعه قرض الحسنه کشور هستیم که به آنها خدمات ارائه می دهیم.

عاشوری گفت: صندوق مددکاری استان در 6 فقره اصلی شامل اعتبار و تسهیلات اشتغالزایی، اشتغال و کارآفرینی، خرید و ساخت مسکن، ودیعه مسکن، درمان و تسهیلات فرهنگی پرداخت می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ماموریت اصلی صندوق امداد استان بازپرداخت وام قرض الحسنه است، در حال حاضر تسهیلات ما تا سقف 10 میلیون تومان سود و کارمزد ندارد و برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان به صورت یکباره. 3 درصد هزینه دریافت می شود.

این کارمند خاطرنشان کرد: وام های دیروز بلندمدت و 60 ماهه و کارمزد بسیار پایینی دارد همچنین در سامانه کارمزد وام معوق نداریم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و تلاش در جهت امور قرض الحسنه است، بنابراین اجازه نداریم با منابعی که در اختیار استان است در امور اقتصادی سرمایه گذاری کنیم. صندوق امداد و تمامی منابع صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می شود.

عاشوری با بیان اینکه در سراسر کشور 400 هزار نفر در صندوق امداد استان حساب دارند، گفت: وی گفت: با همکاری مردم خیر کشور بخشی از منابع قرض الحسنه از طریق سپرده گذاری در اختیار مردم قرار می گیرد.

پرداخت 12 هزار میلیارد تسهیلات در سراسر کشور

وی گفت: صندوق همیاری استان یک صندوق جوانان است و از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت بیش از 12 هزار میلیارد تومان کمک به یک میلیون و 900 هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بیان کرد: پارسال حدود 3200 میلیارد تومان در 314 هزار فقره در 6 عنوان تسهیلات در سراسر کشور پرداخت شد.

وی افزود: در استان قزوین سال گذشته حدود 66 میلیارد تومان برای 6 هزار و 300 فقره تسهیلات پرداخت شد و در چهار ماهه امسال حدود 22 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شد.

عاشوری بیان کرد: یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال و کارآفرینی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است و از آنجایی که اکثر زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد هستند مشکل ضمانت دارند. بنابراین برای رفع مشکلات در صندوق امداد استان، صندوق ضمانت ایجاد کرده ایم تا زنان سرپرست خانواری که از ما و سایر بانک ها وام می گیرند، ضامن آنها شوند.

وی در پایان گفت: در سال 1400 در حوزه اشتغال و خودکفایی 722 میلیارد تومان تسهیلات به تعداد حدود 34 هزار نفر پرداخت کردیم که این آمار برای استان قزوین در سال گذشته حدود 15 میلیارد بوده است. تومان کار برای 693 روح.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید