پارلمان اروپا درخواست عضویت اوکراین را پذیرفته است

پارلمان اروپا درخواست عضویت اوکراین را پذیرفته است

روز جدید : 637 نماینده به الحاق اوکراین به اتحادیه رای موافق، 13 رای مخالف و 26 نماینده ممتنع دادند.

پارلمان اروپا در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین در همه پرسی به درخواست کیف برای پیوستن به اتحادیه اروپا رأی مثبت داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داده و از این کشور خواسته است که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فوراً به اتحادیه اروپا بپیوندد. عضویت در این بلوک به اوکراینی ها امکان می دهد آزادانه بین 27 کشور عضو دیگر رفت و آمد کنند.
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید

637 نماینده به الحاق اوکراین به اتحادیه رای مثبت دادند، در حالی که 13 رای مخالف و 26 نماینده رای ممتنع دادند.

این رای بلافاصله اوکراین را به عضویت اتحادیه اروپا نمی پذیرد، اما این روند در حال آغاز است. به طور کلی، پیوستن به بلوک اتحادیه اروپا یک فرآیند طولانی است، زیرا یک کشور باید مجموعه ای از معیارها را به نام «معیارهای کپنهاگ» رعایت کند. بر اساس وب سایت اتحادیه اروپا، این معیارها شامل «اقتصاد بازار آزاد، دموکراسی پایدار، حاکمیت قانون و پذیرش» است، «همه قوانین اتحادیه اروپا از جمله یورو».

هنگامی که شورای اروپا درخواست یک کشور را برای الحاق تایید کرد، باید در مورد چارچوب مذاکره به توافق برسد. این مذاکرات شامل وزیران و سفرای اتحادیه اروپا و کشورهای نامزد است که مدت زمان آن به “سرعت اصلاحات و انطباق با قوانین اتحادیه اروپا در هر کشور” بستگی دارد.

وب سایت اتحادیه اروپا افزود: با توجه به اکثریت قریب به اتفاق قوانین و مقررات اتحادیه اروپا که هر کشور نامزد باید به عنوان قانون ملی تصویب کند، پایان مذاکرات زمان می برد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت کشوری نمی تواند ظرف چند ماه به اتحادیه اروپا بپیوندد.

رئیس کمیته اجرایی اتحادیه اروپا به رسانه های اروپایی گفت که او می خواهد اوکراین «به مرور زمان» به این اتحادیه بپیوندد.

در سخنرانی روز دوشنبه، زلینسکی خواستار الحاق فوری اوکراین بر اساس یک “رویال ویژه جدید” شد، اگرچه جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

او گفت: “هدف ما این است که در کنار همه اروپایی ها باشیم و از همه مهمتر برابر باشیم.” من مطمئن هستم که منصفانه است. من مطمئن هستم که ما شایسته آن هستیم. من متقاعد شده ام که همه اینها ممکن است.»

دیدگاهتان را بنویسید