پارچین و ادامه جنگ با پهپاد

پارچین و ادامه جنگ با پهپاد

روز جدید : دو حادثه تروریستی به فاصله چهار روز برای یکی از اعضای سپاه پاسداران و منطقه نظامی پارچین نشان داد که رویارویی ایران و اسرائیل وارد مرحله جدیدی شده است.

ده ساعت قبل از اعلام رسمی حادثه در منطقه پارچین تهران، حساب توییتری رسانه‌های غیردولتی اسرائیل از «حوادث امنیتی» در این منطقه خبر داد. پس از انتشار اخبار رسمی این حادثه، دوباره انگشت اتهام به سوی اسرائیل نشانه رفت.

این در حالی است که در حادثه اخیر صیاد هدی از اعضای سپاه پاسداران که سال ها در سوریه فعالیت می کرد در خیابان مجاهدین اسلام کشته شد و این بار رسانه های خارجی اسرائیل را مقصر این قتل دانستند. نیویورک تایمز به نقل از منابع ایرانی و آمریکایی جزئیات این انفجار را در وب سایت پارچین منتشر کرد که این حادثه را نتیجه حمله هواپیمای بدون سرنشین به ساختمانی در مجتمع فناوری نظامی پارچین دانستند.

به نوشته نیویورک تایمز، مدل این حمله مطابق با حملات قبلی اسرائیل به مراکز حساس ایران است. نیویورک تایمز اعلام کرد که منابع ایرانی اجازه نداشتند به طور علنی در مورد این حادثه صحبت کنند، اما گفت که در این حمله از کوادکوپترهای انتحاری استفاده شده است که وزارت دفاع از آنها برای بررسی ساخت پهپادهای منفجر شده استفاده کرده است. و البته او گفت که این حمله در راستای حملات قبلی اسرائیل به ایران و لبنان بوده است. نیویورک تایمز می نویسد که حمله به پارچین ادامه جنگ مخفیانه تهران و تل آویو است.

پارچین; منطقه ای حساس برای ایران و غرب

پارچین نام منطقه ای در جنوب شرقی تهران و در شمال شرقی شهرستان پاکدشت است. این منطقه از شمال به پارک ملی سرخه حصار و جاده دماوند و از جنوب به جاده پاکدشت و سمنان متصل می شود.

نام پارچین در سال های اخیر همواره در برنامه هسته ای ایران توسط کشورهای غربی و آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح شده است. در گزارش های مختلف آژانس همواره بحث تاسیسات نظامی پارچین مطرح شده است.گفته می شود این منطقه قبل از انقلاب نیز یک منطقه نظامی بوده که با سرمایه گذاری و کمک کشورهای غربی تاسیسات تولید سلاح و مواد منفجره در آن ساخته شده است.

به نظر می رسد اسرائیل که توانسته بود ایران و آمریکا را از میز مذاکره کنار بگذارد و با ترور شهید فهری زاده به توافق فوری دست یابد، اکنون به دنبال تکمیل ماموریت خود برای اعلام پایان برجام است و در تلاش است تا ایران را بسیج نظامی کند. دور از موضع دیپلماتیک

پارچین، آشنا به ماجرا

در 22 آبان 1386 انفجاری در منطقه پارچین رخ داد که به روستای هممک آسیب وارد کرد. در همان سال خبرگزاری فارس به نقل از سازمان آتش نشانی گزارش داد که محل انفجار انبار زباله و پلاستیک بوده که در نتیجه آن 5 نفر مجروح شده اند. سازمان صنایع دفاع در تاریخ ۱۴ مهر همان سال با صدور بیانیه ای توضیحاتی را در مورد این حادثه که باعث آتش سوزی در یک مغازه فشفشه و کشته شدن دو مغازه دار شد، صادر کرد. نور عظیم نارنجی رنگی در افق شرق تهران نمایان بود. سخنگوی وزارت دفاع علت این انفجار و نور شدید را تصادف در مخزن گاز طبیعی پارچین اعلام کرد که در این حادثه به کسی آسیب نرسید. تلویزیون ایران نیز تصاویری از یک تانک سوخته در منطقه پخش کرد که توسط پارچین گزارش شده است. اما برخی رسانه های غربی با تحلیل این تصاویر مدعی شدند که این انفجار مربوط به تجهیزات مربوط به برنامه موشکی ایران بوده است.

تقابل ایران و اسرائیل

به نوشته نیویورک تایمز، انتقال به مرکز تحقیقات پهپاد در پارچین ممکن است بخشی از برنامه اسرائیل باشد که به دنبال مقابله با توانایی های رو به رشد ایران با پهپادها است.

شاید به همین دلیل است که دیروز سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایگاه 313 پهپاد راهبردی در جمع فرماندهان ارتش و فعالان طراحی و تولید پهپاد ارتش گفت: : “امروز یک روز بسیار ارزشمند برای من است.” و این یک استثناست که چنین قدرت قابل توجهی را در زمینه پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در یکی از پایگاه های عملیاتی زیرزمینی و امن پهپادها آن هم در سطح راهبردی دیدم.

به نوشته نیویورک تایمز، انتقال به مرکز تحقیقات پهپاد در پارچین را می توان بخشی از طرح اسرائیل برای مقابله با توانایی های رو به رشد ایران با پهپادها دانست.

وی افزود: در نبردهای امروز در عملیات های مختلف پدافندی، آفندی، زمینی، دریایی، هوایی و هوایی و در امور پدافندی، تهاجمی، انهدامی، اطلاعاتی، مراقبتی، جنگ الکترونیک، حمل و نقل بار و ده ها ماموریت دیگر، پهپاد از جایگاه بالاتری برخوردار است. به گفته فرمانده کل قوا، ایران در سال‌های اخیر به طور پیوسته برنامه طراحی و تولید پهپاد خود را گسترش داده است و گزارش شده است که فناوری و قطعات هواپیماهای بدون سرنشین را به شبه‌نظامیان مرتبط در سراسر جهان منتقل کرده است. خاورمیانه.شرق.

پایگاه پهپاد راهبردی 313 یکی از پایگاه های زیرزمینی پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران است که متناسب با سطح امنیتی مورد نیاز در مناطق مختلف مرزی توسط ارتش طراحی و توسعه یافته است. این پایگاه دارای پهپادهای استراتژیک شامل بیش از 100 پهپاد کمان 22، کمان 12، ابابیل 5، مهاجر 6، فطرس و کرار است که به انواع مهمات، بمب، رهگیر و موشک های زمین به هوا و موشک های بومی مجهز شده است. از جمله پیشرفت های جدید در پایگاه 313، موشک حیدر 1 برای افزایش برد قوس 22 و انجام عملیات از راه دور و پهپاد کروز حیدر 2 برای افزایش برد و قابلیت عملیاتی پهپاد استفاده می شود. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه بازدید از قرارگاه پهپاد راهبردی 313 گفت: امروز فرصتی دست داد تا بخشی از توانمندی های پهپادهای ارتش را معرفی کنیم. جمهوری اسلامی ایران. همه این امکانات با توجه به تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و سیاست ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح فراهم شده است تا بتوانیم از وظیفه و مأموریت اساسی خود در حفظ استقلال دفاع کنیم. جمهوری اسلامی و مرزهای کشورمان و برقراری امنیت ملت بزرگ ایران خوب است. شاید بتوان حضور مقامات ارشد نظامی ایران در یک پایگاه مخفی پهپاد را پاسخی به اتفاقات اخیر ایران و اسرائیل نامید. این به این دلیل است که این کشور بارها گفته است که استفاده از پهپادهای ایرانی را تهدیدی بزرگ برای امنیت خود می‌داند، به ویژه اینکه پهپادها می‌توانند از دسترس سامانه‌های ضد موشکی پیشرفته اسرائیل مانند گنبد آهنین، یک مقام ارشد اسرائیلی پنهان شوند. این مقام نظامی گفت: در کشف و انهدام پهپادهای دشمن.

اسرائیل و تلاش برای پایان دادن به توافق دیپلماتیک بین ایران و آمریکا

وی افزود: به نظر می رسد این کشتارها هیچ ارتباطی با پیشرفت برنامه هسته ای نداشته باشد، زیرا فقط الهام بخش تسریع این برنامه است، برعکس، این کشتارها در زمانی رخ داده است که آمریکا و ایران در آستانه مذاکرات دیپلماتیک قرار دارند. اختلاف بین تیم اوباما و بایدن است و می نویسد: در واقع، تیم اوباما کشتارهای قبلی اسرائیل را دقیقاً به این دلیل محکوم کردند که می دانستند این کشتارها برنامه هسته ای ایران را متوقف نمی کند و تنها هدف و اثر آن عقب نشینی دیپلماتیک خواهد بود. – به طور همزمان. با حرکت آرام دولت اوباما برای مذاکره با برجام که در سال 2015 به پایان رسید – به شدت از سوی دولت آمریکا محکوم شد. عمل. واقعیت این است که نه دولت آمریکا و نه دولت ایران اثری از دولت های قبلی که منجر به تحقق برجام شدند، ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید