پاریس در موجی از ناآرامی ها پس از حمله مسلحانه مرگبار دیروز


ساعت: 18:41
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919623

در تظاهرات امروز جامعه کردها در پاریس پس از حمله مرگبار دیروز با اسلحه که در آن سه تن از آنها کشته شدند، گزارش شده است که درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان جامعه کرد فرانسه روز شنبه (24 دسامبر) در مرکز پاریس گرد هم آمدند و خواستار پاسخگویی به قتل سه کرد ساکن پایتخت فرانسه در روز جمعه شدند که به گفته آنها آسیب پذیری جامعه را آشکار می کند.

تظاهرات امروز پس از درگیری این جمعیت خشمگین با پلیس جمعه شب (به وقت محلی) و اعلام فراخوان صورت گرفت. به گزارش رویترز، چند صد نفر با پرچم هایی در دست در تظاهرات سنتی در میدان جمهوری پاریس شرکت کردند.

دادستان پاریس از تحقیقات درباره انگیزه های نژادپرستانه احتمالی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تیراندازی خبر داد، اما مقامات کرد اعلام کردند که باید آن را یک حمله تروریستی تلقی کرد.

پلیس مرد 69 ساله ای را دستگیر کرد که مقامات فرانسوی می گویند اخیراً در حالی که در انتظار محاکمه برای حمله با چاقو به یک اردوگاه مهاجران در پاریس بود، از بازداشت آزاد شد.

خبرگزاری الجزیره از درگیری امروز (شنبه) بین نیروهای امنیتی و معترضان در شهرداری پاریس خبر داد و گزارش داد که پلیس برای متفرق کردن تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کرد.

روز گذشته (جمعه 23 دسامبر) رسانه ها از تیراندازی در پاریس، پایتخت فرانسه خبر دادند و از کشته شدن حداقل 3 نفر و زخمی شدن 6 نفر در این حادثه خبر دادند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که جامعه کرد خشمگین است. تیراندازی صبح روز جمعه در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردی رخ داد.

سپس رسانه های بین المللی از درگیری خشونت آمیز بین معترضان و پلیس خبر دادند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کردهای خشمگین پس از اینکه مشخص شد تیراندازی صبح جمعه انگیزه نژادی داشته است با پلیس در صحنه درگیر شدند. پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور و وسایل ضد شورش استفاده کرد. در عکس های منتشر شده در اینترنت مجروح شدن برخی از معترضان در درگیری با پلیس به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید