پاریس: روسیه پنجره مذاکره را برای اوکراین باز کرده است

پاریس: روسیه پنجره مذاکره را برای اوکراین باز کرده است

روز جدید وزیر خارجه فرانسه گفت که این نشانه تصمیم رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین نیست، اما تاکید کرد که همه چیز برای این حمله آماده شده است. ژان ایو لودریان با بیان اینکه روسیه نیز در حال ارزیابی وضعیت است، افزود که مسکو نیز درها را به روی مذاکرات درباره اوکراین باز کرده است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه شب گفت که همه چیز برای تهاجم سریع نیروهای روسیه به اوکراین آماده است، اما اروپا نیز آماده است در صورت امکان تحریم های گسترده ای را اعمال کند.

لودریان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “اگر سوال این است که آیا عناصری از حمله بزرگ روسیه در اوکراین وجود دارد، بله، درست است.” این ممکن است و به زودی اتفاق خواهد افتاد.»

به گزارش رویترز، او توضیح داد که این ارزیابی با پاریس و متحدانش مشترک است، اگرچه هیچ نشانه ای وجود ندارد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چنین تصمیمی را اتخاذ کرده باشد.

وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه روسیه در حال ارزیابی وضعیت است، افزود که مسکو نیز درها را برای گفتگو درباره اوکراین باز کرده است.

بر اساس این گزارش، لودریان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها برای حمله روسیه آماده است یا خیر، گفت که این تحریم‌ها بسیار گسترده بوده و خواهد بود، حتی اگر اروپا را بومرنگ کند.

وی افزود که گفت و گو برای جلوگیری از یک درگیری فاجعه بار که به همه طرف ها آسیب می رساند، مهم است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز نسبت به افزایش احتمالی گزارش ها مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرد و بر لزوم کاهش تنش ها در صحنه و حمایت همه کشورها از دیپلماسی تاکید کرد.

روسیه برای ماه ها بیش از 100000 سرباز در مرز اوکراین مستقر کرده است و در حال حاضر در حال انجام تمرینات زمینی با ارتش بلاروس است. غرب این اقدام را تلاش روسیه برای حمله نظامی به اوکراین خواند و علاوه بر تخلیه برخی از دیپلمات های خود از اوکراین، به شهروندان خود توصیه کرد که بلافاصله اوکراین را ترک کنند.

با این حال، مقامات روسیه به شدت ادعاهای غرب را رد کرده و می گویند حضور نظامی آنها در پاسخ به اقدام نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا و کشورهای هم مرز با روسیه است. روسیه می گوید کشورهای غربی و ناتو نگرانی های امنیتی روسیه را نادیده گرفته و به ارسال تجهیزات نظامی به اروپای شرقی ادامه می دهند که تهدیدی برای روسیه است.

دیدگاهتان را بنویسید