پاسخ آموزش و پرورش به خشونت فیزیکی مداوم معلمان علیه دانش آموزان

پاسخ آموزش و پرورش به خشونت فیزیکی مداوم معلمان علیه دانش آموزان

سید محتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا وزارت آموزش و پرورش برای ادامه خشونت فیزیکی علیه دانش آموزان اقدام خواهد کرد؟ وی گفت: ما وظیفه خود می دانیم که همه موارد را پیگیری کنیم و اینگونه نیست که حمایت قضایی از ما فقط به نحوی از یکی از کارمندان ما انجام شود و یا اگر حقوق دانش آموز به نحوی تضییع شود، صرفاً به شکلی خاص حمایت قضایی شود. قاعدتاً در هر صورت ما به حقوق دانش‌آموزان احترام می‌گذاریم و اگر همکارمان آسیب ببیند، با او برخورد قانونی می‌کنیم.

سید مجتبی هاشمی ادامه داد: برای این شرایط یک سری اقدامات انجام داده ایم ضمن اینکه توصیه های کلی از سوی مسئولان مربوطه به همکاران در سراسر کشور داشته ایم. به خصوص امسال که بعد از دو سال وقفه در تمرینات عادی شرایط خاص است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد روانشناختی این معضل خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما باید به مسائل اجتماعی توجه داشته باشند و ما باید به اجرای قوانین و توجه به مشکلات روانی و اجتماعی دانش آموزان در برای اینکه امسال دقیق تر باشیم. «بیایید سال آینده را با آمادگی بیشتر شروع کنیم.

هاشمی تاکید کرد: این تعداد حوادث در بیش از 105 هزار مدرسه درصد کمی است، اما گزارش هایی از افرادی که آماده پاسخگویی به ادارات منطقه، سطح استان و وزارت آموزش و پرورش هستند را بررسی کرده ایم. و دغدغه والدین را داریم و برای هموارسازی این مسیر سایت منتظر است. عسل. ما ایر را هم داریم و والدین عزیز می توانند در آنجا نگرانی های خود را بیان کنند و مطمئن باشند از طریق مراجعی که داریم پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی در مورد منشور حقوق دانشجویی و نقشی که می تواند در پیشگیری از رفتارهای مشابه ایفا کند، گفت: «البته که اینطور است و هر چه بیشتر درباره حقوق و تکالیف که دو بال پرواز هستند بدانیم، بهتر خواهیم بود». . ما باید هم به تعهدات خود و هم به حقوق خود آگاه باشیم و البته هر چه آگاهی در سطح جامعه بیشتر شود، چنین موارد و اتفاقاتی کمتر می شود. زمینه های مرتبط با مسائل پیشگیری را می توان با آموزش دانش آموزان و سایر ذینفعان در سطح مدرسه تقویت کرد تا از پیچیدگی مجموعه کاسته شود.

مدیرکل ارزیابی ارسال و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه منشور دانش آموزی مربوط به حوزه های دیگر است، گفت: منشور دانش آموزی در حال رصد است و هنوز جای کار دارد. تقویت حوزه پیشگیری بسیار مهم است. ما نمی توانیم در یک قسمت کار کنیم، یعنی نمی توانیم به سادگی بر حقوق تاکید کنیم و مسئولیت ها را نادیده بگیریم. تقویت حوزه پیشگیری به کاهش این رفتار که حتی در جامعه آموزشی نیز رایج است کمک می کند و می تواند منجر به مدیریت بهتر شغل شود.

دیدگاهتان را بنویسید