پاسخ آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس

پاسخ آموزش و پرورش به موسیقی و حرکات موزون در مدارس

روزنو: بخشنامه جدید آموزش و پرورش که در 28 اردیبهشت 1401 ابلاغ شد، می گوید: «کلیه ورزش ها به ویژه ژیمناستیک صبحگاهی باید موازین و شئونات اسلامی را در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی رعایت کنند.»

مدتی است که ویدئوهایی با حرکات موزون و موسیقی در مدارس در فضای مجازی منتشر شده است.

بیش از 5100 مخاطب خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت موضوعی با عنوان حذف موسیقی تند و حرکات موزون از ورزش مدارس خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این درخواست آمده است: افکار سمی همچنان در ذهن برخی از مدیران مدارس رسوخ می کند و برنامه های ورزشی موزون موسوم به ورزش صبحگاهی همراه با موسیقی موزون به عنوان پیام آموزش برای شادابی دانش آموزان اجرا می شود.

ما والدین دانش آموزان نگران آینده تحصیلی فرزندانمان و نسل آینده هستیم و اصرار داریم که موسیقی را از نرمی حذف کنیم و از حرکات رقص موزون از ورزش پرهیز کنیم. مواردی در مدارس گزارش شده است تا از هرگونه سوء استفاده و سوء استفاده از سلیقه شخصی مدیران جلوگیری شود.»

این درخواست در تاریخ 22 و 28 اردیبهشت 1401 طی بخشنامه ای خطاب به مدیران آموزش و پرورش توسط صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به ثبت رسید و گفت: فعالیت های ورزشی بر اساس گزارش های منتشر شده در اجرای ژیمناستیک صبحگاهی خارج از ضوابط تمرینی (موسیقی و لباس) مناسب است «غیر دولتی باید رعایت شود».

صادق ستاری فرد، معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: اعلام کرده ایم که شئونات اسلامی در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید