پاسخ قاطع محسنی اجایی به درخواست نمایندگان برای برخورد شدیدتر با معترضان

پاسخ قاطع محسنی اجایی به درخواست نمایندگان برای برخورد شدیدتر با معترضان

نماینده تبریز از جزییات دیدار امروز نمایندگان مردم با رئیس قوه قضاییه خبر داد.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با قوه قضائیه گفت: در این جلسه نمایندگان مطالبات خود را از قوه قضائیه مطرح کردند. قوه قضائیه، طبیعتاً برخی از نمایندگان که اکنون به 227 نفر امضا کننده نامه در مورد افزایش مجازات و افزایش برخورد با شورشیان و دلایل حوادث اخیر برمی گردد، خب درخواست هایی خطاب به رئیس سازمان داشتند. قوه قضائیه که خواستار جدیت و سختگیری بیشتر رئیس قوه قضائیه در برخورد با این مشکلات شدند.

عضو کمیته امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به واکنش محسنی اجایی به درخواست نمایندگان برای تشدید جلسه گفت: نکته قابل توجه این جلسه پاسخ مدبرانه رئیس قوه قضائیه در زمان برگزاری جلسه بود. الف از نمایندگان خطاب به وی که «شما با فلان افراد نشستید و جلسه گذاشتید»، پاسخ داد که «این حق طبیعی من و حق طبیعی آنهاست که سؤالاتشان را بپرسند، حاضرم این جلسه را با شما برگزار کنم. و تعجب می کنم که شما به عنوان قانونگذار به جای اصرار بر اجرا و اجرای قانون، مطالباتی غیر از وظیفه قانونی خود را مطرح می کنید.»

وی تصریح کرد: این نوع برخورد رئیس قوه قضائیه و پاسخی که به این قشر داده اند و این تفکر ممکن است در واقع نویدبخش چاره ای برای مقابله با متهمانی باشد که در حوادث اخیر ممکن است مقصر باشند یا کمتر از برخورد منطقی و منطقی باشند. من به نوبه خود از آقای اژه ای بابت این اظهارات تشکر کردم.

علیرضابیگی در پاسخ به این سوال که «شنیده شده که آقای اژه ای در پاسخ به تشدید برخوردها گفته اند که باید با دقت و دقت به مسائل رسیدگی شود»، درخواست آقای اژه ای از نمایندگان این بود که از من بخواهند که این قانون را اجرا کنم. قانون؛ یعنی شما نمایندگان مردم بر موضع قانون اصرار دارید و سعی نکنید به من دیکته کنید که چه کار کنم یا نه.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از نمایندگان به موضوعات تخصصی و فنی پرداختند و موضوعاتی مانند موضوع کاداستر و کارهایی که باید در سازمان ثبت اسناد انجام شود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید