پایانه های کشاورزی لرستان مشکلی نداشت


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854720

ابراهیمی نبود پایانه کشاورزی در لرستان را حلقه مفقوده دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیروس ابراهیمی ظهر امروز در نشست احداث شهرک های گلخانه ای شهید بروجردی که در استانداری برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین ماموریت های اقتصادی توسعه سکونتگاه های گلخانه ای و لزوم توسعه کشت گلخانه ای است. .

وی افزود: سال گذشته در وام های تبصره 18 به این موضوع کشت گلخانه ای توجه زیادی شد چرا که این نوع کشت تا 10 برابر بهره وری را به همراه دارد.
معاون اقتصادی منطقه لرستان گفت: از 432 هکتار گلخانه های استان 78 هکتار به بهره برداری رسیده است اما امسال با اعتبارات تبصره 16 و 18 منابع خوبی برای این مهم فراهم شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در برنامه چهارساله پیش بینی شده 500 هکتار کشت گلخانه ای پیش بینی شده است و باید به سمت جهشی در این حوزه حرکت کرد که از کشاورزی و آبیاری از طریق آبیاری غرقابی به کشاورزی کم آب منجر شود.
وی نبود پایانه های کشاورزی در استان را خلاء عنوان کرد و افزود: این یکی از واحدهای غایب در حوزه کشاورزی است که باید ایجاد شود و ظرفیت سردخانه ها نیز افزایش یابد.
نماینده اقتصادی منطقه لرستان خاطرنشان کرد: به دلیل نگهداری نامناسب از محصولات کشاورزی برخی از محصولات مانند زردآلو، انار، سیب و انجیر از بین می رود و باید تلاش شود تا این زنجیره تولید برای توزیع و مصرف ایجاد شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید