پایان اپیدمی ویروس کرونا در جهان اجتناب ناپذیر است


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897607

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری اعلام کرد که پایان همه گیری ویروس کرونا در جهان اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: کشورهای سراسر جهان هرگز در موقعیتی بهتر از اکنون برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا نبوده‌اند.

منابع رسانه ای از مقر سازمان جهانی بهداشت گزارش دادند که مدیرکل این سازمان بین المللی در نشست خبری مجازی در جمع خبرنگاران از نزدیک شدن پایان اپیدمی کرونا در جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، درباره پایان همه‌گیری ویروس کرونا گفت: ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم، اما (پایان ویروس کرونا) در چشم است. “

به گزارش رویترز، “ویروسی که در اواخر سال 2019 در چین ظاهر شد، نزدیک به 6.5 میلیون نفر (در سراسر جهان) را کشته و 606 میلیون نفر را مبتلا کرده است، اقتصادهای جهانی را ویران کرده و سیستم های بهداشتی را تحت الشعاع قرار داده است.

البته تدروس آدهانوم در نشست خبری خود همه‌گیری ویروس کرونا را به یک مسابقه ماراتن تشبیه کرد و مجدداً از کشورهای جهان خواست که هوشیار باشند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون زمان آن است که سریع‌تر بدویم و مطمئن شویم که از خط پایان عبور کرده و پاداش تمام تلاش خود را درو می‌کنیم.

وی ادامه داد: کشورها باید به سیاست‌های خود نگاه جدی داشته باشند و آنها را برای مقابله با ویروس کرونا و ویروس‌های آینده تقویت کنند. آدهانوم همچنین از کشورها خواست 100 درصد گروه های پرخطر خود را واکسینه کنند و به آزمایشات برای ویروس ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید