پایان بهمن ماه؛ مهلت اعمال معافیت مالیاتی 36 میلیون تن است

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802944

با ثبت نام کارتخوان های خود در سامانه مالیاتی از 36 میلیون تومان معافیت مالیاتی در سال 1400 بهره مند می شوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکی از زیرساخت های اصلی برای اجرای قانون مودیان و پایانه های فروشگاهی، ساماندهی دستگاه های کارتخوان واحدهای اقتصادی است.

به گفته رئیس سازمان مالیاتی، قانون نظام مودیان و پایانه های فروشگاهی باید در چند ماه گذشته اجرا می شد که به دلیل نبود زیرساخت ها با تاخیر اجرایی شده است. امیدواریم هر چه زودتر این بسترها و زیرساخت های لازم فراهم شود تا بتوانیم مالیات دهندگان کلان را جذب کنیم.

منظور گفت: تلاش می کنیم در سامانه های موجود پرونده مالیاتی در اختیار مودیان قرار دهیم تا همه بتوانند پرونده خود را مطالعه و در صورت نیاز اطلاعات تکمیلی یا اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین راستا، ثبت نام کارتخوان فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان دی ماه امکان پذیر شد و مقرر شد با توجه به حجم زیاد مشتریان و اختلالات در پایان دی ماه، این مدت تمدید شود. .

به گفته برزگری، مدیرکل طراحی و تحلیل و طراحی سامانه مالیاتی و اطلاعات، گام اولیه در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، تعیین تکلیف کارتخوان ها است. از 9 میلیون و 300 هزار دستگاه کارتخوانی که از بانک مرکزی داشتیم، 3 میلیون و 115 هزار دستگاه تعیین تکلیف شده است.

ثبت به موقع دستگاه های کارتخوان در سامانه مشمول معافیت مالیاتی می باشد

در صورتی که دارندگان کارت تا پایان بهمن ماه به دستگاه های خود رسیدگی نکنند، مشمول سه اقدام عدم استفاده از مشوق فعالان اقتصادی، جریمه نقدی و غیرفعال کردن دستگاه های کارتخوان خواهند شد.

وی گفت: اصناف و کارتخوان ها در صورت ثبت نام کارتخوان خود در سازمان امور مالیاتی می توانند از مشوق هایی مانند معافیت مالیاتی 36 میلیون تنی برای 1400 سال بهره مند شوند.

هیچ مالیات خارجی برای کارتخوان وجود ندارد. بلکه بر سودهای فعال اقتصادی مشمول مالیات می شود. ثبت نام کارتخوان ها از پرداخت مالیات بیشتر مودی جلوگیری می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید