پایان مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم در گرگان


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915214

چهاردهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم با عنوان «سرود وحی» صبح امروز در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ چهاردهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم با عنوان «سرود وحی» امروز در گرگان به پایان رسید که حدود 80 نفر از 25 استان کشور شرکت کردند و 47 نفر موفق به کسب بهترین امتیاز شدند.

لحن، ترتیل، معنی، حفظ و صوت و لحن و تمبر دروس شفاهی و ترجمه و معنا، بحث و تفسیر دروس کتبی این مسابقات بود.

مدیر عامل موسسه مهد الکریم کیشور گفت: افرادی که حد نصاب را کسب کرده و امتیاز کسب کنند گواهینامه دریافت خواهند کرد.

چاوشی افزود: سه تیم داوری متشکل از داوران داخلی و بین المللی و اساتیدی همچون آقایان پرهیزکار، سیف سیدیان، حشمتی و هشت داور در بخش پرستاری این دوره را ارزیابی کردند.

نایب رئیس هیئت امنای مؤسسه ملی مهد قرآن در این مراسم گفت: در شرایطی که هجمه های شدیدی به کشور وارد شده است، یکی از راه های مقابله، پاسداری از قرآن است که به درک صحیح، درک صحیح و سلامت قرآن بستگی دارد.

منوچهر متکی افزود: مهد القرآن در 30 سال گذشته هر سال 130 قاری قرآن تحویل داده و امسال 80 نفر به مرحله نهایی راه یافته اند.

وی بیان کرد: به کسانی که در حوزه سلامت، مدرسه سازی، ایتام و سایر امور خیریه پیشقدم هستند نیازمندیم که برای حفاظت از فرزندانمان و آموزش حافظان قرآن وقت خالی کنند و حتی بتوانند هزینه های آموزش را نیز تقبل کنند. یک یا چند حافظ قرآن کار شایسته خود را انجام دهند.

متکی افزود: آموزش و پرورش با توجه به در دسترس بودن دانش آموزان می تواند حفظ قرآن را در برنامه های خود قرار دهد تا موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق شود.

علی محمد زنگنه استاندار گلستان نیز اعلام کرد: سند چشم انداز قرآنی استان تهیه و به مسئولین ابلاغ شده است که می تواند کمک زیادی به راهبرد قرآن و اقدامات فرهنگی در گلستان کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید