پایان پنج ماه بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی

پایان پنج ماه بلاتکلیفی بازنشستگان تامین اجتماعی

در این روز سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران بندرانزلی از افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس مصوبه عالی کشور خبر داد. شورای کار یعنی 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان گفت: افزایش حقوق و مصوبات اصلاحی مستمری بگیران از شهریور ماه اجرا می شود و این افزایش بر اساس سقف مصوب شورای عالی به مستمری بگیران پرداخت می شود. شورای کار و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی .

محمدهادی زاهدی وفا گفت: دولت خواستار تصمیم گیری مجدد در سازمان تامین اجتماعی بود و به همین دلیل کار را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سپرد.

وی تصریح کرد: دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشتی این افراد برنامه دارد.

سرپرست وزیر تعاون، کار و مراقبت های اجتماعی با اشاره به محدودیت بودجه دولت در سال جاری، گفت: هر تصمیمی که وزرای هیئت امنای تامین اجتماعی باید می گرفتند، نیازمند کار کارشناسی دقیق بود تا در نهایت بتوانیم به حد نصاب برسیم. آنچه در اصل 96 آمده است، به اجرای قانون تامین اجتماعی رسیده ایم که به تصویب شورای عالی کار و شورای تامین اجتماعی رسیده است. زاهدیووا با اشاره به برنامه دیگر این وزارتخانه برای بازنشستگان گفت: علاوه بر این از مستمری بگیران تامین اجتماعی برای ایجاد یک شرکت سرمایه گذاری در هر حوزه برای توسعه کشور کمک می خواهیم و اولویت تصدی این شرکت سرمایه گذاری بازنشستگان و مستمری بگیران است. سپس کارگران انتظار می رود بانک رفاه سرمایه گذاری اولیه هسته این شرکت را تامین کند و بازنشستگان، کارگران و کارمندان ما بتوانند سهام آن را به یکباره و با بازپرداخت خریداری کنند.

بازنشستگان و کارگران تا پایان دولت صاحب خانه می شوند

وی با بیان اینکه این وظیفه خطیر ماست که تا پایان این دولت مطمئن شویم بازنشستگان و کارگران خانه دار می شوند، افزود: در هر استانی بر اساس ماده 5 قانون جهش بهره وری برای ایجاد صندوق های زمین و ساختمان تلاش می کنیم. مسکن و مستمری بگیران می توانند سهام بخرند، این وجوه را می توان با روش های تسهیل گری خریداری کرد و سپس از طریق افزایش سرمایه سهام خود را به مسکن تبدیل کرد و این کمکی به پروژه ملی مسکن است که بر اساس تفاهم نامه وزارت کار و همکاری انجام شده است. و رفاه اجتماعی زیر نظر وزارت راه و فواید عمومی.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه در تفاهم نامه خود با وزارت راه و شهرسازی متعهد به تامین 500 هزار واحد مسکونی هستیم، اظهار داشت: در زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر دو ماده اولیه داریم. تولیدکنندگان و شرکت های پیمانکار فعال در این زمینه وجود دارند، بنابراین اگر هم افزایی بین دستگاه ها و لایه ها وجود داشته باشد، هزینه این کار برای ما کمتر می شود و باعث می شود افراد بی خانمان در این مکانیسم میزبان شوند یا اگر میزبان باشند. برای بچه هایی که شما هستید خانه ای می گیرند

وی با بیان اینکه در این حوزه از تجربه 30 ساله مستمری بگیران تامین اجتماعی استفاده می کنیم و این شرکت های سرمایه گذاری باید به صورت تعاونی مدیریت شوند، ایجاد و مدیران کیفیت مدیریت این تعاونی ها را کنترل کنند و منابع لازم را نداشته باشند. باید از مرکز به استان ها تزریق شود، اما خود استان ها باید بتوانند در زمینه سرمایه گذاری مثمر ثمر باشند.

تاخیر دولت به دلیل بی پولی است

زاهدیووا با اشاره به دلایل تاخیر دولت در تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در زمینه پرداخت حقوق افزایش یافته به مستمری بگیران مشکلی با کمبود منبع نداریم، اما منبع بیمه بیشتر یک تعهد است و بحث نقدینگی این منابع مستلزم کار و زمان است و به همین دلیل کار به تاخیر افتاده است.» برای پرداخت ها انجام شده است و بر این اساس مستمری بگیران سایر رده ها علاوه بر مبلغ ثابت 515 هزار و 166 تومان در شهریور 38 درصد افزایش خواهند داشت. بر اساس مصوبه شورای عالی کار.

وی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد از محل فروش املاک و املاک خود سهام عرضه کند اولویتش بازنشستگان و کارگران است، ادامه داد: این دارایی ها قطعاً وضعیت دارایی های بین نسلی را خواهد داشت و باید برای فرزندان بازنشستگان باقی بماند. و به همین دلیل حفظ می شود لازم است همه دوستان بازنشسته در این دارایی ها در صندوق های تعاونی شرکت کنند و در تمام استان ها با ما همکاری کنند. در مدیریت تعاونی ها و صندوق ها نباید دولت یک طرف میز باشد و مستمری بگیران در طرف دیگر، بلکه همه باید سر یک میز در مدیریت برنامه های عمرانی و سرمایه گذاری شرکت کنیم.

زمان و نحوه پرداخت مابه التفاوت دستمزد ماه های قبل اعلام می گردد

همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: احکام جدید بازنشستگی مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار در شهریور ماه صادر می شود. و دستمزد شهریور ماه آنها بر اساس مصوبات جدید پرداخت خواهد شد. همچنین نحوه و مدت پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل پس از بررسی کارشناسی و رایزنی با کانون های بازنشستگان تکمیلی اعلام خواهد شد.

میرهاشم موسوی در جلسه مجمع عمومی مرکز عالی بیمه اجتماعی مستمری بگیران به تشریح برخی از دستاوردهای بیمه اجتماعی در دوره گذشته از جمله تسویه بدهی انباشته بانکی این سازمان پرداخت و به معیشت مستمری بگیران را یکی از اولویت های اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: در بودجه امسال پرداخت 90 هزار میلیارد تومان بیمه اجتماعی پیش بینی شده است که سازوکارهای تحقق آن را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاش های صورت گرفته درخواست مستمری بگیران در خصوص اجرای مصوبه شورای عالی کار و پیشنهاد اولیه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در حوزه افزایش مستمری ها محقق شد.»

موسوی تصریح کرد: دولت پیش از این بخشی از مصوبه شورای عالی کار و پیشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی را در خصوص سایر سطوح و افزایش 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان برای سطوح زیر 10 میلیون و 10 درصد افزایش برای سطوح زیر 10 میلیون را رد کرده بود. سطوح بالای 10 میلیون تومان تصویب و اعلام کرد که در خردادماه برای بازنشستگی بازنشستگان بر این اساس احکام جدیدی صادر شده است.

موسوی: بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی و مصوبه شورای عالی کار، احکام جدید مستمری مستمری بگیران سایر رده ها در شهریور ماه صادر و حقوق آنها بر اساس مصوبات جدید پرداخت می شود.

وی در پایان گفت: بر اساس آنچه که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی اعلام کرده، مقرر می‌شود با تصویب شورای عالی کار و پیشنهاد هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش مستمری‌ها موافقت شود. مبنای افزایش سنواتی مستمری سایر مقاطع و ضوابط مربوطه مانند سابق است و از این رو اعلام شد مستمری در شهریور ماه صادر و مستمری این دسته از مستمری بگیران بر اساس پرداخت خواهد شد. قوانین جدید همچنین نحوه و زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های قبل پس از بررسی کارشناسی و رایزنی با کانون های بازنشستگان تکمیلی اعلام خواهد شد.

حقوق سایر مستمری بگیران نیز افزایش می یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تایید افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان گفت: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر مستمری بگیرانی است که 10 درصد افزایش حقوق داشته اند.

سید کریم حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از مصوبه مجلس و دولت، مجلس این موضوع را در کمیسیون تطبیق لغو کرد و از آن زمان بحث افزایش 38 درصدی حقوق را در مجلس و تخصصی پیگیری کردیم. کمیته اجتماعی

وی افزود: مقاومت هایی صورت گرفت اما در نهایت با توجه به اینکه این حق برای مستمری بگیران وجود دارد سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع را به کمیته ارجاع داد و اعضای کمیته تاکید کردند که این موضوع رعایت شود. در اسرع وقت اجرا می شود و در صورت عدم انجام، نظارت مجلس بوده و تخلف از لغو مصوبه شورای اجرایی بوده است.

نماینده اهواز در مجلس گفت: بالاخره روز چهارشنبه دولت اعلام کرد که این کار انجام می شود. این افزایش دستمزد شامل بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر بازنشستگانی می شود که 10 درصد افزایش دستمزد داشتند، دولت باید برنامه ای می داد که در این صورت انجام می شد و البته شاید 38 درصد افزایش هم نداشته باشد، اما این افزایش دستمزد بود. باید افزایش دستمزد باشد

زاهدیووا: در زمینه پرداخت حقوق افزایش یافته به مستمری بگیران مشکلی با کمبود بودجه نداریم، اما بیمه ها اجباری تر است و بحث نقدینگی این وجوه مستلزم کار و زمان است و به همین دلیل کار انجام می شود. دیر انجام شد

امیدواریم شاهد تعبیر جدیدی از سوی دولت نباشیم

پس از اعلام افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، حسن صادقی رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری نسبت به اجرای این افزایش با تاخیر چند ماهه واکنش نشان داد.

در بیانیه این فعال صنفی که به نمایندگی از تشکل عضوش نوشته شده است، آمده است: خداوند متعال را شاکریم که با همت و اتحاد بازنشستگان عزیز جامعه کارگری و متعاقب آن اقدامات و تلاش های تشکل های ذیربط در همه جا. در استان ها و شهرستان ها، قانون اجرا شد و پس از پنج ماه حاکمیت اضطراب و استرس در خانه های میلیون ها نفر از طبقات اصیل، سرانجام دولت به قانون تمکین کرد و سرپرستی وزارتخانه اجرای کامل تصمیم را اعلام کرد. هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی بر اساس مصوبه شورای عالی کار. از آنجایی که درگاه خداوند متعال را به یغما می برند، باید پیگیری ها تا اصلاح تمام احکام نزدیکان ادامه یابد تا خدای ناکرده شاهد تفسیر جدیدی نباشیم. امروز برای من به معنای واقعی کلمه روز مبارکی است. روزی است که در سایه پایداری در راه روشن پاسداری از آرمان مظلومان و مجدانه و تلاش بی وقفه همه حقوق دانان، شاهد احقاق اولین بخش از حقوق بازنشستگان عزیز کشور هستیم. نتیجه توکل به خدا و وحدت و ثبات مشترک در مسیر همیشه شیرین و دلنشین خواهد بود. با فروتنی، ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که در ماه های اخیر برای این موفقیت تلاش کردند، هوشیاری و توجه را برای ادامه مسیر دستیابی به مابقی نیازهای قبلی و فعلی خواستاریم. از دولتمردان نیز می خواهم که راه سخت پرداخت حق صاحبان انقلاب را طی نکنند و شیرینی اجرای تصمیمات درست را به تلخی تاخیر تبدیل نکنند چرا که آسیب اجتماعی این اقدامات بسیار زیاد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید